שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » איראן אחראית לתקיפת הספינה הישראלית
החקירות העלו
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר הערב כי ארצות הברית שוקלת את צעדיה בנושא תקיפת האוניה. משרד החוץ הבריטי הצהיר כי הם רואים באיראן אחראית לתקיפה
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן | צילום: State Department photo

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן הודיע הערב (ראשון) כי ארצות הברית חקרה, ואיראן היא זאת שעומדת מאחורי תקיפת הספינה אמש. בלינקן אף אמר כי ארצות הברית שוקלת את צעדיה.

במשרד החוץ הבריטי לא מקבלים את ההכחשה האיראנית ומפרסמים גם הם הצהרה רשמית כי בריטניה רואה באיראן אחראית לתקיפת הספינה במפרץ עומאן ביום שישי האחרון, בה נהרגו שני בני אדם. "ההתקפה היתה הפרה מכונת וברורה של החוק הבינלאומי נמצידה של איראן", נאמר בהצהרה.

ראש הממשלה נפתלי בנט בתגובה להודעת ארה"ב: "פעם נוספת אנחנו רואים שאיראן מאיימת על השלום בכל רחבי העולם. ככל שנעמוד יחד נגד התוקפנות האיראנית, כך נשים לה סוף ביתר יעילות".

שר החוץ יאיר לפיד בתגובה להודעת מזכיר המדינה בלינקן: "ביומיים האחרונים דיברתי גם עם מזכיר המדינה וגם עם עמיתיי בעולם בנושא. המשטר הרצחני באיראן ופעולות הטרור שהוא מייצא הם איום גלובלי".

"אני שמח שגם ארה"ב וגם בריטניה מגנים את פעולות הטרור האלה. האיום משלטון הטרור באיראן רק ייגבר לאחר עלייתו לשלטון של "התליין מטהראן" ראיסי. העולם כולו צריך להציב חומה בצורה – מדינית ובטחונית כנגד איראן. ישראל תמשיך את השיח עם בעלות בריתנו בעולם ונעבוד ביחד על הצעדים הדרושים כנגד הטרור האיראני".

כזכור, ספינת משא בבעלות ישראלית הותקפה (מוצ"ש) בים הערבי סמוך לחופי עומאן. החברה שהפעילה את הספינה שהותקפה במפרץ עומאן, הודיעה היום (שישי) כי שניים מאנשי הצוות שלה נהרגו בתקיפה. על פי הודעת חברת Zodiac Maritime, שבבעלות איש העסקים אייל עופר, ההרוגים הם אזרחי בריטניה ורומניה, ואין נפגעים נוספים כתוצאה מהתקיפה.

אתר החדשות האיראני "אל-עאלם" בשפה הערבית דיווח מפי "גורמים יודעי דבר" כי המתקפה נגד הספינה MERCER STREET ליד עומאן, הייתה תגובה לתקיפה ישראלית שהתרחשה לאחרונה בסוריה. באותו דיווח נטען כי בתקיפה בסוריה נהרגו "שני אנשי ההתנגדות" שמוצאם לא צוין. מדובר על התקיפה שהתרחשה בשבוע שעבר ליד חומס, וכעת מתברר שכוונה נגד שדה התעופה א-דבעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים