שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "איראן עשויה להיות שבועות מנשק גרעיני"
בלינקן מזהיר
מזכיר המדינה אמר כי טהרן מפרה את הסכם הגרעין וציין כי קיימת נכונות מצידה של ארה"ב לחזור להסכם הגרעין שנחתם ב-2015 – בתנאי שישודרג
תגיות:
אנתוני בלינקן שר החוץ של ארה"ב | צילום: Ron Przysucha/ Public Domain

מזכיר המדינה האמריקני, טוני בלינקן, אמר היום (שני) ברשת NBC כי איראן נמצאת במרחק של שבועות ספורים מהתחמשות מספקת לפיתוח נשק גרעיני אם נמשיך להבליג על הפרות הסכם הגרעין. לדבריו, קיימת נכונות מצידה של ארה"ב לחזור להסכם הגרעין שנחתם ב-2015, אם איראן תסכים לעבוד עם בעלות הברית והשותפים של ארה"ב בהסכם "ארוך וחזק יותר" המקיף עוד נושאים.

בלינקן הוסיף בריאיון לרשת NBC כי איראן צריכה לשחרר את כל האזרחים האמריקנים שמוחזקים במדינה ללא קשר לחידוש ההסכם מ-2015. "ללא קשר לכל עסקה, האמריקנים האלה צריכים להשתחרר. נקודה", הוא אמר והוסיף: "אנחנו מתכוונים לוודא שהם יחזרו הביתה בצורה כזו או אחרת".

מזכיר המדינה גם התייחס ליחסים עם סעודיה, שהתהדקו במהלך ממשל טראמפ. הוא סרב לגנות את יורש העצר הסעודי על מעורבתו לכאורה ברצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י, אך הצהיר כי הבית הלבן יבחן את היחסים בין המדינות כדי לוודא שהיא "הולמת את ערכיה של ארצות הברית".

בלינקן אמר בשימוע בסנאט כי הממשל של הנשיא הנכנס ג'ו ביידן יתייעץ עם ישראל ועם מדינות המפרץ לפני שארצות הברית תחזור להסכם הגרעין עם איראן. "זוהי חובתנו הדחופה למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", הצהיר.

"איראן כמדינה גרעינית או אפילו כמדינת סף גרעינית תהיה מסוכנת עוד יותר ממה שהיא עכשיו", אמר בלינקן. בלינקן הוסיף כי אם איראן תחזור ליישם את מחויבויותיה בהסכם גם ארה"ב תחזור ליישם את ההסכם. "אבל ננצל זאת כדי להשיג בהמשך הסכם ארוך וחזק יותר שיעסוק גם בנושאים אחרים כמו טילים בליסטיים וטרור", אמר.

"נשתמש בכך כנקודת פתיחה, עם בעלות בריתנו ושותפינו ששוב יהיו באותו צד כמונו, כדי לחתור להסכם חזק יותר שיחזיק מעמד". הוא טען כי הסכם הגרעין הצליח לבלום את איראן מלהשיג מספיק חומר בקיע כדי לבנות נשק גרעיני. "התוצאה היא שזמן הפריצה האיראני לפצצה ירד משנה תחת ההסכם ל-3-4 חודשים בלבד לאחר הפרישה מההסכם".

לגבי החיסול של קאסם סולימאני, הוא אמר כי "אף אחד לא מזיל דמעות על חיסולו. השאלה היתה האם חיסולו יגביר את הביטחון שלנו. אחרי החיסול מאות חיילים שלנו נפצעו במסגרת התגובה האיראנית והשגרירות שלנו בבגדאד הותקפה. אני חושב שהחיסול שלו לא שיפר את הביטחון שלנו אלא פגע בביטחון שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים