שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איראן חשפה את "החשוד" בפיצוץ בנתנז
"נמלט מהמדינה"
הטלוויזיה הרשמית דיווחה כי החשוד, רזא קרימי, ברח מאיראן לפני התקרית. בתיעוד הוצג גם סיור באולם של צנטריפוגות, אחרי הדיווחים על נזק רב שנגרם למתקן
"החשוד רזה קרימי" | צילום: הטלוויזיה האיראנית

איראן פרסמה תמונה של מי שלטענתה עומד מאחורי הפיצוץ שפגע ביום ראשון האחרון באתר הגרעין בנתנז. לטענתה מדובר באדם בשם רזה קרימי, ואת זהותו גילו לכאורה שירותי המודיעין של הרפובליקה האיסלאמית. לפי הנטען בדיווחים בתקשורת האיראנית, החשוד הינו בן 43 ונמלט מהמדינה כבר ביום שבו אירעה פעולת החבלה – שאותה מייחסת טהרן לישראל.

עוד דווח בתקשורת האיראנית כי הוא ברח לפני התקרית, וכי הרשויות פועלות לעצור אותו ולהחזירו למדינה. לא נאמר לאן הוא נמלט. בדיווח הוצג צו מעצר לכאורה של האינטרפול, אך זה לא הופיע באתר הרשמי של הארגון. האינטרפול, שבסיסו בליון, טרם הגיב לפניות בנושא.

עוד פרסמו בטלוויזיה האיראנית סרטון המתעד את אתר ההעשרה בנתנז עדכנית להיום, שישה ימים לאחר התקלה, בו ניסו לשדר חזרה לשגרה ו"עסקים כרגיל". מוקדם יותר השבוע הודיעו באיראן על התחלת העשרת אורניום ל-60 אחוזים – בהליך שיבוצע באתר ההעשרה שניזוק.

"החשוד רזה קרימי" שמבוקש לטענת איראן ע"י האינטרופול | צילום: הטלוויזיה האיראנית

במקביל, בעוד שאיראן מתאוששת מפעולת החבלה במתקן הגרעין ובכירים במדינה מפנים אצבע מאשימה לעבר ישראל, כלי תקשורת גדול המזוהה עם ליבו האידיאולוגי של המשטר, קרא לקברניטי המדינה לתקוף בתגובה את הקריה למחקר גרעיני בדימונה.

כזכור, התקיפה במתקן הגרעיני בנתנז אירעה לפני כשבוע, כאשר אירעה תקלה משמעותית ברשת החשמל ולאחר מכן פרצה שריפה במתקן. לאחר מכן, שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, האשים את ישראל בתקיפה ואיים בפרלמנט האיראני כי מדינתו "תנקום על הפעולות שישראל אחראית להן. הם רוצים לפגוע בהצלחה שלנו, אך לא נאפשר זאת".

ביום ראשון אמרו גורמי מודיעין כי הנזק במתקן הגרעיני בנתנז משמעותי וכי ניתן להעריך שנזק נגרם לצנטריפוגות מסוגים שונים. לפי ההערכות, הנזק מחזיר אחורה את יכולותיה של איראן להעשיר אורניום. לדברי גורם מודיעיני, נגרעה מאיראן יכולת משמעותית, ותזמון הפעולה אינו מקרי. גורמי מודיעין אמרו כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפעילות, וכי מדובר בתקיפת סייבר ישראלית שהמוסד היה מעורב בה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים