שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איראן רחוקה חודש ימים מפריצת דרך גרעינית
דו"ח דרמטי
לפי הדו"ח איראן התקרבה למרחק של חודש מהעשרת אורניום ברמה של 60%, שנחוצה לייצור נשק גרעיני, מנגד, לפי הדיווח, גורמים בממשל האמריקני חושבים כי זה חודשים
מתקן הגרעין בנתנז | צילום: הטלוויזיה האיראנית

ב'ניו יורק טיימס' דווח הבוקר (ג') כי לפי דו"ח שהוגש לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הערכה היא שאיראן התקרבה למרחק של חודש מהעשרת אורניום ברמה של 60%, שנחוצה לייצור נשק גרעיני, מנגד, לפי הדיווח, גורמים בממשל האמריקני חושבים כי זה ייקח לטהרן כמה חודשים ספורים.

הנתון הדרמטי עשוי להפעיל לחץ על ארצות הברית ובנות בריתה לפעול בדחיפות רבה יותר לחידוש הסכם הגרעין מ-2015.

על פי המומחים, נתונים חדשים שחשפה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לשלטון בטהרן יש את היכולת לייצר את החומרים הדרושים על מנת להתחיל בפיתוח של ראש נפץ גרעיני אחד, כאמור, בתוך כחודש.

בפענוח מעמיק של הדו"ח שהוגש לסבא"א על ידי המכון למדע ולביטחון בינלאומי בארה"ב נראה כי החלטת טהרן להגדיל את שיעור העשרת האורניום ל-60% הציב אותם גם במצב "שיש להם את היכולת לייצר כמות דלק גרעיני מספקת לפצצה שנייה בתוך שלושה חודשים ושלישית בתוך פחות מחמישה חודשים".

כעת, שלוש שנים לאחר שהנשיא טראמפ החליט כי ארצות הברית תצא מההסכם, ייתכן כי הנתונים החדשים יפעילו לחץ על הנשיא ג'ו ביידן וממשלו להאיץ את המגעים לחידושו. בכירים בממשל ביידן נמנעו מלתת תגובה לתוכן הדו"ח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים