שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » אירופה אישרה את החיסון של אסטרהזניקה
בדרך לישראל?
ג'ונסון אנד ג'ונסון: החיסון שלנו נגד קורונה יעיל ב-66%. נובה-ווקס: החיסון יעיל בכ-90% – גם נגד המוטציות מבריטניה. ארגון הבריאות: "אפשר לחסן נשים בהיריון"
אסטרהזניקה | צילום: Ascannio, שאטרסטוק

האיחוד האירופי אישר את השימוש בחיסון שפיתחה חברת התרופות אסטרהזניקה בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת אוקספורד נגד קורונה. סוכנות התרופות האירופית מסרה כי החיסון של אסטרהזניקה בטוח ויעיל נגד נגיף קורונה מגיל 18 ומעלה.

בתוך כך, חברת התרופות האמריקנית ג'ונסון אנד ג'ונסון הודיעה כי החיסון שהיא מפתחת נגד קורונה, בו נדרשת מנה אחת בלבד, נמצא יעיל ב-66% מהמקרים. היעילות נבחנה במחקר עולמי נרחב בהשתתפות 44 אלף מתנדבים, ובמהלכו נבדקה גם עמידותו בפני מוטציות.

גם חברת נובה-ווקס האמריקנית הודיעה כי החיסון שפיתחה נגד נגיף קורונה יעיל ב-90% – וכן יעיל נגד המוטציות השונות. בניסויים הקליניים השתתפו כ-20 אלף בני אדם מבריטניה ומדרום אפריקה. ארה"ב סיכמה עם החברה על רכישת 100 מיליון מנות חיסון בשווי של 1.6 מיליארד דולר, עוד לפני שהחיסון מוכן להפצה.

במקביל, ארגון הבריאות העולמי הבהיר הלילה כי הוא לא מתנגד לחיסון נשים בהיריון, לאחר שעמדתו הקודמת בנושא עוררה חשש גדול בעולם. בישראל המליצו לנשים להתחסן מהשליש השני של ההיריון – אך לא בשליש הראשון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים