שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » אכילת בשר מעובד עשויה לתרום לסרטן המעי
מחקר מצא
עוד עולה מהנתונים כי אכילת 100 גרם בשר אדום ביום מעלה את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס ב- 17%, אך המחקר אינו מוכח דיו כדי להוציא הנחיה להימנע מלאכול
נקניקיות על האש | צילום: JasonCPhoto, שאטרסטוק

אם אתם חובבי נקניקיות, והרגלתם כבר את הילדים שבכל "על האש" הם יקבלו נקניקיות מעובדות צלויות ופסטרמה בסנדוויץ לילד לבית ספר היא בגדר חובה, יש בעיה.

בשר מעובד ידוע שנים רבות כלא מומלץ במיוחד: הוא מכיל לעיתים הרבה נתרן, סוכרים למיניהם וחומרים משמרים, ובנוסף הוא עובר תהליכים מתועשים שונים. אין ספק שמוצרי בשר מעובדים נצרכים בכמויות גדולות מאוד בארץ ובעולם.

על מנת להגיע למסקנות, החוקרים לקחו בחשבון את כל הנתונים הרלוונטיים, לרבות נתונים אפידמיולוגיים שהצביעו על קשר חיובי בין צריכת בשר אדום לבין סרטן המעי הגס. עוד עולה מהנתונים כי אכילת 100 גרם בשר אדום ביום מעלה את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס ב- 17%. האגודה האמריקנית לסרטן מציינת כי מחקרים רבים מצאו "קשר" בין אכילת בשר אדום לסיכונים מוגברים של סרטן המעי הגס, אך עדיין לא נמצאה הוכחה מוצקה דיו על מנת להנחות את הציבור שלא לצרוך בשר אדום.

ההנחיות התזונתיות לציבור האמריקני הן לעודד צריכת בשר רזה כחלק מתזונה בריאה. יחד עם זאת, האזהרה לגבי בשר מעובד מעט מהוססת: "ראיות מצביעות על קשר בין צריכה מוגברת של בשר מעובד (נקניקיות לדוגמא) לעלייה בסיכון לסרטן המעי הגס ומחלות לב וכלי דם". אולם יצויין, כי אין אמירה חד משמעית הטוענת שצריכת בשר מעובד גורמת לסרטן.

בניגוד למחקרים הקריטיים שהצביעו על סכנות עישון הסיגריות, הסיכונים המדווחים בשל צריכת בשר מופחתים הרבה יותר, וזה קצת מורכב יותר להוכיח את טענותיהם של החוקרים. בנוסף, מבקרי המחקר מציינים מספר ניסויים שנעשו על דיאטות מופחתות בשר וכי לא נמצא קשר לירידה בסיכון לחלות בסרטן. יחד עם זאת, ייתכן כי הפחתת הבשר האדום מתפריטי התזונה באותם מחקרים הייתה קטנה מכדי שתהיה לה השפעה כלשהיא בנושא. ג'ונתן שיינפלד, ממחלקת האונקולוגיה של אוניברסיטת הרווארד, הטיב לסכם את העניין בטענה הבאה: "זה יכול להיות רעיון טוב לא להיות צרכן מוגזם של בשר, אך השפעות אכילת הבשר עשויות להיות מינימאליות אם בכלל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים