שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » "אכיפה של התו הירוק במירון לא אפשרית"
המשטרה נערכת
כ-5,000 שוטרים הוקצו לשמירה על הסדר בהילולה הגדולה בעולם – ובמירון מצפים לכ-200 אלף מתפללים • "כמות האנשים במתחם ההדלקות תוגבל ל-10,000 איש"
ל"ג בעומר במירון | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא אמר היום (ראשון) בתדרוך כתבים כי "משטרת ישראל נערכה בכוחות גדולים על מנת לאפשר את קיום ההילולה של ר' שמעון בר יוחאי תוך כדי שמירה על שלום הציבור וביטחונו. כ-5,000 שוטרים ישתתפו במבצע הגדול כדי להבטיח את שלום החוגגים".

"בהתאם להחלטת משרד הבריאות במטרה למנוע את התפשטות הנגיף תוגבל כמות האנשים במתחם ההדלקות ל-10,000 איש. הקהל מתבקש להקפיד על ההנחיות ולהישמע להוראות השוטרים במחסומים. למעט מתחם ההדלקות ההר כולו פתוח לקהל הרחב, כמו כל אתר תיירותי, ויהיו פזורים בו מסכי ענק כדי לאפשר לקהל לצפות בנוחות ובטיחות בהדלקות בשידור חי".

"משטרת ישראל ממליצה לא להגיע לציון בזמן ההדלקות כדי להמנע מדוחק וצפיפות. כמובן ניתן ומומלץ להגיע לציון בשעות הבוקר של יום רביעי (28/04, ט"ז באייר) ויום חמישי (29/04, י"ז באייר). כל מי שמגיע לציון מתבקש להיכנס ולצאת במיידי ולא להתעכב במקום על מנת לאפשר לשאר המאמינים שממתינים להיכנס למקום".

"משטרת ישראל קוראת לציבור הרחב לגלות אחריות ביום חמישי צפוי מזג אויר שרבי ולכן אין להביא אנשים מבוגרים, ילדים וחולים, מדובר בשנה מיוחדת בשלהי הקורונה ומשטרת ישראל עושה מאמצים כבירים כדי לאפשר את הארוע והקהל נדרש מצידו לקחת אחריות ולהקשיב להנחיות השוטרים".

ניצב לביא הוסיף: "הכול 'מתכווץ' ל 36 שעות במקום 72 כדי לסיים הכול טרם כניסת השבת. הפעם האחרונה שבה זה קרה הייתה לפני 14 שנה". עוד נוקדה בעייתית מבחינת העיתוי לדבריו, היא כי "כל זה קורה מקביל להערכות לרמדאן ולתפילות בהר הבית ביום שישי הקרוב. המשמעות היא מאמץ עצום מבחינת המשטרה".

ניצב לביא העריך עוד כי לא ניתן יהיה לאכוף את התו הירוק, אולם החסידויות התבקשו לדאוג שמי שמגיע באוטובוסים הם רק בעלי דרכון ירוק. "מבחינת המשטרה, אכיפה של התו הירוק באירוע כזה איננה אפשרית", אמר. "זה לא שונה מבילוי של אנשים בחוף הים או בחיק הטבע. הבהרנו למשרד הבריאות שלא נוכל לאכוף את זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים