שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » ההשלכות שהסגר גורם למצב התזונה שלנו
בצל הקורונה
הסגר הצליח לשנות הרגלים טובים ורעים כאחד הנוגעים לאופן צריכת התזונה שלנו, ממה יש להימנע ומה הסגר דווקא תרם למצב בריאותינו
תגיות: ,
תזונה בריאה | צילום: Oleksandra Naumenko, שאטרסטוק

שנת 2020 שיבשה תכניות והרסה הישגים רבים של אנשים שעשו שינוי גדול בחייהם וירדו בצורה משמעותית במשקל,  סקר שנערך באוניברסיטה העברית בירושלים העלה כי 70% מהישראלים ביצעו השנה פחות אימוני כושר גופני מכפי שהם רגילים, וכי 50% מהם העלו יותר משני ק"ג במשקלם. הנתונים האלה ככל הנראה צפוים להביא לגיבוש 'טרנדים תזונתיים' שלא היו כאן קודם.

בשל הסגרים, המסעדות ובתי הקפה סגורים כבר חודשים רבים, מה שגורם לפריחתם של המשלוחים. מה שגורם באופן עקיף לבעיה בריאותית: בעוד שבמסעדות יש בדרך כלל מבחר מאכלים גדול, וניתן להזמין מנות בריאות ומזינות – דג, בשר, אורז, קינואה, ירקות מבושלים או סלט ירקות – המאכלים שרוב האנשים מזמינים הביתה במשלוחים הם בדרך כלל עתירי קלוריות: פיצות, המבורגרים, צ'יפס, סושי, גלידות. והתוצאה הישירה: השמנה.

אך לצד ההרגלים הרעים שמשפיעים על המצב הפיזי שלהו ישנה כמה דברים שהקורונה דווקא תרמה להם במובן הבריאותי והרגלי האכילה שלנו, הקורונה הזכירה לעולם שמצב בריאותי הוא דבר זמני שיכול להשתנות בכל רגע, ורבים החלו לצרוך תוספי תזונה במטרה לחזק את המערכת החיסונית ולהכין את עצמם למצב של מחלה בצורה הטובה ביותר. בסקר צרכנים שנערך בארה"ב, יותר מ-50% מהנשאלים אמרו שב-2020 הם צרכו יותר תוספים מאשר בעבר. הפופולריים ביותר הם תוספים שמשווקים כמחזקים את המערכת החיסונית: ויטמין D, ויטמין C, אבץ וסלניום.

בנוסף, הקורונה הגדילה משמעותית את זמן השהייה בבית, מה שגרם לרבים להיחשף לבישול הביתי, לאהוב את המטבח ולהתחיל לבשל ולאפות. הטרנד הזה יישאר איתנו כנראה גם ב-2021, שכן העבודה מהבית צפויה להימשך, לפחות חלקית.

אגב בישול ביתי, מומלץ, בתחום הבישול הביתי, חשוב להקפיד על צריכת אוכל בריא ועל הכנתו באמצעות חימום בתנור או הקפצה על מחבת – ולהימנע עד כמה שאפשר מטיגון עמוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים