שיתוף
תגובות
כלכלה » מדיה ופרסום » אלי עזור רוכש את וואלה מבזק בכ-60 מיליון ₪
עסקת ענק
אתר 'וואלה' נמכר לאיש העסקים אלי עזור שמחזיק במספר כלי תקשורת מובילים במדינה • העסקה משקפת לאתר שווי של כ- 60 מיליון שקלים
לוגו אתר וואלה | צילום: מסך

איש העסקים אלי עזור שמחזיק בכלי תקשורת רבים רכש את אתר וואלה מידי בזק תמורת 60 מיליון שקלים, כאשר מדובר בסכום נמוך בהרבה מהערכת השווי של האתר ע"י המוכר לפני שנתיים.

ההחלטה על מכירת האתר התקבלה כבר לפני כשנתיים, אלא שאז דרשה עבורו בזק יותר מ-100 מיליון שקל – אך עם כניסת הבעלים החדשים של בזק, קרן סרצ'לייט, הוחלט להתפשר על המחיר, כאשר ההצעה של עזור הועדפה על פני מספר הצעות אחרות.

עזור, הוא איש עסקים שמחזיק בין היתר בעיתונים "מעריב" ו"ג'רוזלם פוסט" המפעילים גם אתרי חדשות, וכן בכמה ערוצי ספורט, בתחנות הרדיו 103 ו-99 וגם בחברת שלטי חוצות.

יצויין, כי זו אינה העסקה הראשונה של עזור מול בזק: בדצמבר 2009 רכש יחד עם מספר שותפים, בהם איש העסקים משה בובליל, מגרש מבזק בסמוך לכיכר המדינה בתל אביב, תמורת 45 מיליון שקל.

סיבת מכירתו של אתר וואלה היתה החלטה של דירקטוריון בזק במאי 2018, בהובלת היו"ר הקודם שלמה רודב, להתמקד בפעילות הליבה של הקבוצה, מהלך שכלל את מכירת חברות הבת בזק און-ליין ו-"וואלה! News". בתחילה בזק ביקשה עבור האתר כ-220 מיליון שקל, אך לאורך הדרך לא קיבלה הצעות שמכסות אף שליש מהסכום. כאשר מי שהתעניינו ברכישת האתר הם קבוצת HOT ערוץ רשת 13 המחפש לתת פייט לקשת, ועיתון "ישראל היום".

מבחינה כלכלית האתר אינו מניב רווחים על אף פופולריותו, כאשר וואלה נחשב לאתר החדשות השני הנצפה בישראל אחרי ynet, אך בשנים האחרונות הניב לבזק בעיקר הפסדים. כך, בשנים 2015-2019 הניב האתר הפסד מצטבר של 110 מיליון שקל; ב-2014 דיווח האתר על רווח יוצא דופן של 497 מיליון שקל, וזאת בעקבות מכירת אתר יד 2 שהיה בבעלות וואלה, לחברת אקסל שפרינגר הגרמנית תמורת 806 מיליון שקל. באוגוסט 2018 נמכר אתר וואלה שופס למשפחת לבנת תמורת כ-15 מיליון שקל .

מעקב אחר שוויו של וואלה כפי שבא לידי ביטוי בדוחות הכספיים של בזק, מעלה כי בשנת 2010 עמד שווי האתר על 188 מיליון שקל, ב-2014 שוויו עמד על 596 מיליון שקל ואילו בשנת 2019 שוויו בספרי בזק עמד על 20 מיליון שקל בלבד. בדו"ח לשנת 2018 סברה בזק כי היות ותזרים המזומנים החזוי של האתר לשנים 2019-2023 שלילי, שווי השימוש של וואלה שואף לאפס .

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים