שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אלמנת המלך חוסיין בעד הנסיך חמזה
"השמצה זדונית"
רעייתו של מלך ירדן המנוח יוצאת להגנת בנה: "מתפללת שהאמת והצדק ינצחו, עבור הקורבנות החפים מפשע של ההכפשה הזדונית הזאת". יו"ר הסנאט בעמאן: "המלך הוא קו אדום"
תגיות:
יורש העצר לשעבר של ירדן הנסיך חמזה בן חוסיין | צילום: Abd Alrahman Wreikat

הדרמה בירדן: המלכה נור, אמו של הנסיך חמזה ואשתו של המלך חוסיין המנוח הגיבה היום (ראשון) לדיווחים לניסיון הפיכה במדינה. היא צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "מתפללת שהאמת והצדק ייצא לאור בעבור כל הקורבנות החפים מפשע והחפים מההשמצה הזדונית הזאת".

דובר הממשלה סחר דודין אמר הלילה כי הממשלה צפויה לפרסם עד שעות הצהריים הודעה מפורטת בעניין המעצרים שבוצעו עד כה. האסיפה הלאומית בירדן התכנסה היום לדיון בהתרחשויות האחרונות שאירעו במהלך הלילה, ודובר הפרלמנט, עבדל מוניים אל-אוודאט, מסר: "ירדן עמידה בפני תככים ומרידות".

יו"ר הסנאט, פייסל אל-פייז, הבהיר גם הוא: "לירדן יש קווים אדומים. אנו מגבים את עמדת המלך עבדאללה באשר לשמירה על ביטחונה ויציבותה של המולדת. ירדן תשאר מדינה יציבה ובטוחה". לדבריו, "נתנגד בעצמה לכל יד בוגדת שתנסה לפגוע בביטחון ויציבות הממלכה".

בתוך כך, מדינות ערב הביעו תמיכה במלך עבדאללה. סעודיה פרסמה הודעה ובה הדגישה את תמיכתה בכל החלטותיו של המלך שנעשו כדי לשמור על ביטחון ויציבות. אמיר קטאר אף התקשר ושוחח עם המלך הירדני בטלפון.,

בית המשפט המלכותי הסעודי יצא בהצהרה ולפיה "הממלכה מביעה את תמיכתה המלאה, עם כל יכולותיה, בכל ההחלטות והצעדים שננקטו על ידי המלך עבדאללה והנסיך אל חוסיין בן עבדאללה השני, נסיך הכתר, כדי לשמור על הביטחון והיציבות".

דובר משרד החוץ האירני, סעיד ח'טיבזדה, התייחס גם לישראל בהודעתו ואמר כי "מתח פנימי וחוסר יציבות באזור מערב אסיה יהיו תמיד לטובת המשטר הציוני (ישראל). תמיד יש עקבות של המשטר הזה בכל מרד במדינות האסלאם".

הגרדיאן הבריטי דיווח הלילה כי כוחות צבא חסמו כבישים ליד ארמונו של הנסיך חמזה בעמאן וכוחות משטרה סיירו בכל הכניסות לבירה, ובכבישים המהירים שמובילים לחלקים אחרים ברחבי הממלכה. לרשתות החברתיות הועלו תיעודים מהנוכחות המוגברת של כוחות הביטחון בשכונת דאבוק בבירה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים