שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אלפים צעדו רגלית בדרך לירושלים
התנהלות שערורייתית
עקב הצבת מחסומים בכבישים המובילים לירושלים, פתחו אלפים בצעדה רגלית לכיוון ירושלים. שוטר נצפה כשהוא מבדיל בין חרדים לשאינם-חרדים במתן אפשרות להיכנס לעיר
תגיות: ,
הצועדים לירושלים | צילום: באדיבות המצלם

אלפי אנשים יצאו היום (שושן פורים) בצעדה רגלית לא מאורגנת אל ירושלים כדי לחגוג את 'פורים דמוקפין' עם משפחותיהם בבירה. זאת עקב הצבת המחסומים על ידי המשטרה בכבישים המובילים, במטרה למנוע מחוגגים חרדים להגיע לעיר.

המשטרה קראה לציבור להימנע מהצעדה הרגלית ולהישמע להנחיות, כי הצועדים מסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך.

ההגבלות שאושרו זמן קצר לפני כניסת השבת כללו איסור הגעת הסעות מאורגנות לירושלים, כאשר לרכבים פרטיים ניתנו אפשרות להגיע לעיר, אך מתיעוד שפורסם נצפה שוטר מאפשר לנהג שאינו חרדי להיכנס לירושלים בעוד שהוא מעכב נהג חרדי מלהיכנס לעיר.

ההחלטה החמורה של ביטול התחבורה הציבורית לירושלים, בעוד המונים חוגגים בתל אביב, גררה שורת גינויים מצד הפוליטיקאים החרדים.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב: "התנהגות חסרת הגיון לחלוטין של הממשלה, לא ראיתי שעשו דברים דומים במקומות אחרים בארץ, יש שנהנים לפגוע בציבור החרדי ואחרי כן אפילו לדבר נגדו".

גפני התייחס גם למראות ההמונים צועדים בצידי הכביש בדרך לירושלים: "הסלקציה שנעשית בכניסות לירושלים בין חרדים לחילונים, תעלה ביוקר למקבלי ההחלטות בממשלה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב, וכתב כי "משרד התחבורה נוהג באופן שמפריע לי באופן אישי לחוגג את חג הפורים. הציבור החרדי אויב שלכם? מה ההתנהגות הזו? החלטתם לשבור את כל הכלים כנגד כמגזר החרדי שחוגג ברגעים אלו את ניצחון העם היהודי כנגד אותם אלו שניסו להצר את צעדיו. חבל שבחרתם להיות מאותם שמיצרים".

גם חבר הכנסת אוריאל בוסו הגיב ל"החלטה השערורייתית" של משרד התחבורה לעצור את הקווים לירושלים: "ההחלטה ההזויה שמגיעה בעיצומו של חג הפורים השאירה משפחות רבות ילדים קטנים שתכננו מראש את החג מבחינת תנאי התחבורה ונאלצים כעת להתמודד עם החלטה אטומה ונטולת חמלה של כמה גיבורים במשרד התחבורה שהחליטו לשנות את כללי המשחק תוך כדי המשחק".

לדברי בוסו, :לו רק היו במשרד התחבורה מקשיבים לציבור החרדי, מבינים את הצרכים שלו ומתחשבים בו, או אם בכירי המשרד היו עומדים עכשיו במקומם של אותם משפחות בתחנות האוטובוס עם עגלות תינוקות ומזוודות, יתכן והרגש היה קופץ אצלם והיו מבינים שתל אביב לא שונה מירושלים לא ברמת המסיבות ולא ברמת התחבורה, הנזק הגדול עדיין בעיצומו, אני קורא למקבלי ההחלטות במשרד התחבורה להתעשת על עצמם לגלות רגישות לנחות על הקרקע ולאפשר למשפחות רבות לנוע באמצעות הכלי היחיד שברשותם בכדי שכל אחד יוכל לחזור לעיר מגוריו בדיוק כפי שיצא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים