שיתוף
תגובות
חדשות » אלקין צופה את סופה של הממשלה: ביקש להתמנות ליו"ר הסוכנות
צופה עתידות
שר השיכון, זאב אלקין המתכנן והמנוע של הקואליציה, שוקל עזיבה | גורמים ששוחחו איתו אומרים: "הוא מבין שזה נגמר" | אלקין: "במידה ותבוא הצעה רצינית אשקול"
השר אלקין במליאה | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

זאב אלקין, מי שנחשב לאחד הגורמים המשמעותיים בממשלה ולמוח שעומד מאחורי הקמתה, מנסה למצוא את הג'וב הבא. כך נודע ל"ישראל היום" אלקין עצמו ניסה, ואולי עדיין מנסה, לעזוב את הממשלה ולהתמנות לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, מינוי שנדחה מספר פעמים ואמור להתרחש סופית בתחילת יולי.

גורמים ששוחחו עם אלקין על המהלך אומרים כי הסיבה למהלך של אלקין היא כי הוא "מבין שזה נגמר". אלקין עובד על הנושא בשבועיים האחרונים בכל הכוח, הוא שוחח על כך עם יאיר לפיד, נפתלי בנט גדעון סער ועוד. עזיבתו של אלקין אמורה הייתה להניע סבב מינויים פוליטיים במסגרתו תיק השיכון היה חוזר לתקווה חדשה תיק ירושלים היה עובר לאלעזר שטרן ותיק המודיעין לאלי אבידר, אך לממשלה אין יכולת למנות היום שרים בכנסת בגלל איבוד הרוב. דוגמא לכך ניתן למצוא בניסיון למנות את מתן כהנא לשר, שלא צלח. לכן, עתידו של המהלך של אלקין לא ברור.

חברי הקואליציה מרגישים את הקשיים הרבים ואווירת הסוף, הם אמנם מנסים להילחם בה, אך כל מקרה של עזיבה, אפילו רק של יועצים בלשכת ראש הממשלה, מביאים איתם כותרות ותחושות של התפרקות. עזיבה של אלקין, מי שהצליח להוביל תהליכים פוליטיים בשנה האחרונה, היא אמירה דרמטית לגבי הערכות של השותפים בממשלה להמשיך ולקיים אותה.

אלקין אמר בתגובה: "לפני כחודש וחצי קיבלתי גישוש בשם ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי האם אהיה מוכן לשקול להיות מועמד הממשלה לתפקיד. עניתי שאני אוהב את מיקומי במערכת הפוליטית. חושב שיש לי הרבה מה לתרום. מצד שני אני מעריך את הסוכנות היהודית וחושב שזה גוף חשוב מבחינה לאומית שבמשך שנים רבות מילאתי בו תפקיד בכיר. ולכן במידה ותבוא הצעה רצינית אשקול, אתייעץ עם גדעון סער ואחליט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים