שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אלרעי פרייס: "אנחנו במגפה של לא מחוסנים"
לקראת שנת הלימודים
על פתיחת שנת הלימודים, אמרה: "צריך לפתוח את שנת הלימודים, לא יכול להיות שיש אירועים של 12 אלף אבל לא פותחים את בתי הספר. זו אמירה של המדינה על מה שחשוב לה"
מחלקת קורונה בבית חולים | צילום: Samuel Kariuki, שאטרסטוק

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התראיינה הבוקר (שני) ברדיו -103FM על מצב התחלואה בקורונה והזהירה: "אנחנו במגפה של לא מחוסנים".

"יש אופטימיות זהירה, כי אני חושבת שהצלחנו להבין איך נצא מהגל הזה, בזכות החיסונים. כשנאספים עוד נתונים, אנו רואים התפוגגות ביעילות החיסונים עם הזמן, צריך להבין שהסיכון הכי גדול הוא לאנשים הלא מחוסנים, עם הזמן אנחנו צריכים בוסטר לחיסון הזה. לכן זו בהחלט מגפה של לא מחוסנים, חלקם נפטרים בבתי החולים בגילאים צעירים".

היא הוסיפה: "עם זאת צריך להבין שעדיין יש סיכון לאנשים שהחיסון שלהם עבר זמנו. אנחנו רואים נדבקים קשה שהם מחוסנים עם חיסון ישן יותר. אנחנו רואים שגם במחלימים יש תופעה של תחלואה חוזרת".

על פתיחת שנת הלימודים, אמרה: "צריך לפתוח את שנת הלימודים, לא יכול להיות שיש אירועים של 12 אלף אבל לא פותחים את בתי הספר. זו אמירה של המדינה על מה שחשוב לה". עם זאת, היא הדגישה: "מקדם ההדבקה הוא בכיוון חיובי ומתחיל לרדת. הלימודים, חגי תשרי, עומר אדם, אומן – הכול קורה באותו עולם. אי אפשר גם וגם כשמקדם ההדבקה הוא עדיין יותר מ־1. לכן, אנחנו כמדינה צריכים להחליט מה חשוב לנו".

היא פירטה: "הבסיס המקובל למתווה הוא שהלימודים יהיו תמיד פרונטליים, אבל כשיש עלייה משמעותית בתחלואה ביישוב יש כמה צעדים, ובהם צמצום מספר הילדים בכיתה, למידה בחוץ, חצאי כיתות, למידה היברידית – על פי שיקולי הרשות המקומית. הדבר השני הוא 'מגן חינוך', בדיקות PCR כל שבוע, וקיום החוגים והלמידה הבלתי־פורמלית בחוץ".

כשנשאלה על מצבה האישי ברגע המתקפות כלפיה אמרה: "אני כל הזמן מאוששת. יש פה משימה לאומית שצריך להתמודד איתה. האתגרים ממשיכים. לא הפסיקו לצעוק לי מתחת לבי. "לא. אני רואה את המשימה הלאומית וכשקשה לא יוצאים מתחת לאלונקה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לא מחוסנים, את מתכוונת בחיסון שלישי ? מנהגי בשקיפות כי ממש בא לי להקיא על כולכם מעריצי פייזר מטורפים שכמותכם, מעניין שכל מי שאני מכיר שחלה קשה הוא מחוסן, חוצפנית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים