שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אם אני אשם אני אשים את הראש"
גרסת המפכ"ל
קובי שבתאי בשיחות סגורות: "אני מבקש ועדת בדיקה ממלכתית, אובייקטיבית. אני לא אומר שאני בסדר כרגע. בואו תבדקו אותי יחד עם כולם"
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מגיב בשיחות סגורות עם מקורביו להאשמות נגדו כי אין לוקח אחריות על האסון הקשה במירון ואומר כי "אני לא רואה צורך עכשיו לעמוד מול מצלמה. שתקום ועדת בדיקה, שתבדוק, ואם אני אשם אני אשים את הראש. אין לי מה להסתיר והכל פתוח ושקוף. מה שעשינו זה מעל ומעבר למה שהיינו צריכים לעשות בתור משטרה".

בציטוטים נרחבים של שבתאי, שפורסמו הבוקר על ידי אלי סניור ואיתי אילנאי בעיתון 'ידיעות אחרוןנות', התייחס לטענות שהיה עליו לסייר במירון לפני אישור התוכניות: "אני מכיר את הגזרה הזו לאורך שנים. מפכ“ל שמאשר תוכניות לא חייב להגיע לשטח. הרי גם רמטכ“ל שמאשר תקיפה לא מגיע לשטח. אני מכיר את השטח, עשרות שנים שירתי שם, מתפקידי כקצין זוטר במחוז הצפוני במג"ב. ליוויתי את אירועי מירון לאורך שנים, ככה שאני מכיר את ההר, את הבעיות והמגבלות. צריך לזכור שהאישור העקרוני של מפכ"ל לא יורד לרזולוציה של איפה עומד כל שוטר. אני מאשר מערכים, סנכרון, תפיסת הפעלה".

הוא הוסיף כי הפרשנות של האירוע שמכוונת את המחדל למשטרה היא נאיבית במקרה הטוב. "יש פה איזה ואקום שמשטרת ישראל נשאבה אליו", ציין. "אם מישהו חושב שהוא יכול למנוע את קיום האירוע הזה, כנראה שיש לו בעיה. זה כמו שיגידו לסגור את הכותל או הר הבית. אז יש שתי אפשרויות – או שהמשטרה אומרת, ’האירוע הולך להתקיים בכל מקרה והיא רוצה להיות שם ולשמור על הסדר‘, או לייצר תוהו ובוהו בלי סדר ובלי משטרה. ואז תוך שתי דקות כל המדינה תהיה פקוקה ולמעלה על ההר יהיה בלגן גדול. המשטרה תמיד לוקחת את הצד של המבוגר האחראי".

"התרעתי מתחילת האירוע, ובכל הזדמנות, וזה גם מופיע איפה שצריך להופיע, שלא תהיה למשטרת ישראל את היכולת לשלוט על כמות האנשים שיכנסו פנימה. היה מתווה שדיבר על הגבלת כמות האנשים שצריכים להיות בכל הדלקה ל-3,000 .אבל כשיש לך מאה אלף איש שלוחצים והכנסת רק 3,000 איש, אם לא תשחרר את הפקק הזה, אתה תקוע עם מאה אלף איש שדורסים אחד את השני".

שבתאי מתעקש שהוא תומך בוועדת חקירה בכל פה – וכי אינו מתנער מאחריות. "אני מבקש ועדת בדיקה ממלכתית, אובייקטיבית, נטולה מכל מיני וקטורים כאלה ואחרים שישפיעו על ההחלטות, ואנו כמשטרה פתוחים לחלוטין, בואו תבדקו אותי גם כן", הוא אמר בשיחות סגורות עם מפקדים. "אני לא אומר שאני בסדר כרגע. בואו תבדקו אותי יחד עם כולם".

בשיחות עם מקורבים, שבתאי מתקומם על הרמיזות שהוא לחיץ. "היחסים שלי עם השר הם יחסי שר־מפכ"ל", הוא מתעקש. "אנחנו מתייעצים בצורה שוטפת, אבל אני פועל באופן עצמאי לחלוטין, ועושה את מה שטוב למשטרת ישראל במסגרת המגבלות. יש קווים ברורים לגבי מה השר יכול ומה במנדט שלו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים