שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "אם הירי לא ייפסק, נגיב הלילה בעוצמה"
ישראל במסר לחמאס
המסר הועבר הבוקר באמצעות שליח האו"ם לבכירים בחמאס, וכן להנהגה הפלסטינית ברמאללה. שליח האו"ם צפוי לצאת לדיונים עם בכירי המודיעין בקהיר
תגיות:
תרגיל חיל האוויר | צילום: דובר צה"ל

ישראל העבירה היום (שני) מסר לארגון הטרור חמאס לפיו אם ירי הרקטות יימשך גם הערב ישראל תגיב עוד הלילה בתקיפה רחבה וחריפה ברצועת עזה – כך דווח ב'וואלה' גורמים שעודכנו בתכני המגעים ציינו כי המסר הועבר הבוקר באמצעות שליח האו"ם תור ונסלנד לבכירים בחמאס וכן להנהגה הפלסטינית ברמאללה.

על פי הדיווח של ברק רביד, דיפלומטים מערביים ציינו כי שליח האו"ם ונסלנד נפגש הבוקר עם בכירים ישראלים ודן עמם בדרכים למנוע הסלמה בעזה. הוא צפוי לצאת היום לקהיר לשיחות עם בכירי המודיעין המצרי על המצב בעזה ומשם להמשיך לעמאן לשיחות עם בכירים ירדנים על המתיחות בירושלים. ונסלנד ואנשיו נמצאים גם בקשר טלפוני עם בכירי חמאס בעזה ועם יועציו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בכירים ישראלים אמרו לשליח האו"ם כי סגירת מרחב הדיג בעזה היה הניסיון האחרון מבחינת ישראל להגיב באמצעים לא צבאיים לירי הרקטות, אך התגובה הבאה כבר תהיה צבאית וההשלכות יהיו חמורות, כך לפי גורמים שעודכנו בתכני השיחה. המסר שישראל ביקשה להעביר הן לחמאס היה כי מבחינת ישראל הבנות הרגיעה בעזה עדיין תקפות, אך אם הירי יימשך ישראל לא תשמור יותר על איפוק.

שר הביטחון, בני גנץ, נפגש הבוקר עם שליח האו"ם למזרח התיכון, תור ווסנלנד. גדנץ עדכן כי בפגישה "התמקדנו במצב הביטחוני בדרום. הבעתי בפניו את הצורך הדחוף לפעול להפסקת הירי מעזה והבהרתי לו כי ישראל תעשה כל מה שנדרש בכדי להגן על אזרחיה וריבונותה". בפגישה נכח מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן.

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום בשעה 15:00 לדיון על המצב בעזה ובירושלים. זאת לאחר ששר הביטחון, גני גנץ, דרש אתמול לכנס את השרים לדון בנושא.

לפנות בוקר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, בתום התייעצות ביטחונית, על סגירה מוחלטת של מרחב הדיג ברצועת עזה, החל מהשעה 6 בבוקר ועד להודעה חדשה.

מטעם המתפ"ש נמסר כי "זאת בעקבות המשך הירי הרקטי מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך הלילה. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל".

בחמאס מיהרו להוציא הודעה לפיה "ישראל תישא בתוצאות", ואיימו: "סגירת הים של רצועת עזה בפני דייגים היא פגיעה בוטה בזכויותיהם ומהווה סוג של תוקפנות מתמשכת נגד עמנו. המדיניות התוקפנית של ישראל כלפי העם הפלסטיני שלנו לא תשבור את רוח העמידה האיתנה שלו או תחליש את זרועו ותגביל את נחישותה. לא נקבל אמצעי הגבלה ולחץ על העם הפלסטיני, וישראל תישא בתוצאות ההתנהגות התוקפנית שלה".

במקביל, מקורות בארגון הטרור אמרו לעיתון הלבנוני אל-אחבאר כי חמאס הודיע למתווכים המצרים ולאו"ם שהוא מתנגד לרגיעה עם ישראל, כל עוד היא תמשיך במדיניותה בירושלים – "הדבר יוביל לפיצוץ בירושלים, ברצועת עזה וביהודה ושומרון". בארגון הטרור רוצים שישראל תמנע מישראלים להיכנס להר הבית ותתיר לקיים את הבחירות הפלסטיניות במזרח ירושלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים