שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אם המצפון שקט – אין סיבה להתפטר"
אוחנה
שר הבט"פ התייחס לאסון בהר מירון: "אני לא מתנגד לוועדת חקירה ממלכתית". על סוגיית האחריות: "שאלה משפטית נפרדת מהאשמה"
תגיות:
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה | צילום: לע״מ

אחרי שעורר סערה כשקבע כי "אחריות אינה אשמה" כשדיבר אחרי האסון הנורא במירון, השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, לא מתנער מדבריו בראיון ל'ישראל היום'. הוא לא חושב שהוא או מי מצמרת המשטרה אשם במה שאירע, לא סבור כי מישהו מהם צריך להתפטר בעקבות המחדל, ומודיע כי המשרד לביטחון הפנים בראשותו וצמרת משטרת ישראל ישתפו פעולה עם כל חקירה שיוחלט עליה, אם יוחלט.

לגבי כך שבדיעבד האם הוא מצטער על משהו בהתנהלות על הר מירון ענה השר אוחנה: "אני חושב שלשאול מישהו אם הוא מצטער על מה שקרה זה כמו לשאול אחרי תאונת דרכים קטלנית אם מוטב היה לא לנסוע. ודאי שמוטב היה לא לנסוע אם זו התוצאה, אבל לפי ההיגיון הזה אף אחד לא ייסע לשום מקום אף פעם".

על כוונתו שנשיאה באחריות אין פירושה אשמה אמר: "יש בשיח התקשורתי ערבוב בין אחריות לבין אשמה. אין הדבר כך. אני אחראי לכל מה שמתרחש ויש לו קשר לכל הגופים שקשורים למשרד שלי. האחריות פירושה לעשות הכל כדי שמקרים כאלה לא יישנו שוב. לתחקר, ללמוד, להפיק לקחים. שאלת האשמה היא שאלה משפטית נפרדת".

על השאלה של יעקב בורדוגו ומתי טוכפלד, מי בעל הבית והפרויקטור הראשי של האירוע, ענה אוחנה: "לצערי, הנושא הזה לא הוסדר למעשה אף פעם. אמרתי כבר שגם אני וגם כל נושאי האחריות והתפקידים נשתף פעולה עם כל מנגנון בדיקה שייקבע, וכך יהיה".

האם השר אוחנה קרא את דו"חות מבקר המדינה ודאג ליישם את הנאמר בהם ענה: "קראתי את החלקים הרלוונטיים".

הכוונת התנועה היא לא עניין פעוט. המשטרה הבטיחה למארגנים שתדע לווסת את כניסת האוטובוסים כשתראה לחץ וזה מה שלא לא קרה. על כך מסביר השר אוחנה כי: "ודאי שזה לא עניין פעוט והמשטרה לקחה את זה מאוד ברצינות. המשטרה הכינה תוכניות כדי שתהיה הגעה מסודרת למקום ובמידת הצורך יהיה פינוי מהיר".

לשאלה איך זה שנהרגו 45 אנשים, ואף אחד לא התפטר? ענה אוחנה: "כדי לדעת אם התפקוד היה נכון, אני בודק אם ההיערכות היתה מלאה ורצינית. אם הקדישו די מאמצים וסד"כים למען האירוע הזה. למעלה מחצי שנה נערכים לאירוע במירון. אני לא מכיר אירוע דומה של עשרות ישיבות. כמעט 5,000 שוטרים בשטח. אני בודק אם עשו את כל התרגולות וכל המוכנות הנדרשת, ולכן אני לא מוצא רבב בהתנהגותם של גופי ביטחון הפנים". לגבי הקריאות לוועדת חקירה ממלכתית השר אוחנה אומר בראיון כי: "אני לא מתנגד".

לבסוף נשאל, האם אין הצדקה שהצמרת תניח את המפתחות, משיב אוחנה ואומר כי: "ממש לא. אם מצפונם שקט והם עשו כל שיכלו להיערך לאירוע, אין סיבה שיעשו משהו. יש פה טרגדיה איומה ואסון קשה. ביום האירוע ביקרתי פצועים כדי לשמוע מה קרה. לאחר מכן, עד כניסת השבת סייעתי למשפחות ברגעים הקשים, במכון לרפואה משפטית, ואת הימים האלה אני מקדיש לניחומי אבלים. אני לא שומע שם את הדברים שאני שומע באולפנים. אני שומע הרבה דיבורים של אחדות, שזו צוואת ההרוגים, זה אופי האוכלוסייה שממנה הם באים. הם לא רוצים את הפילוג".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הבחור לא למד מה זאת אחריות?
    אם עושה דברו, אם בהוראה ישירה או ברוח דבריו, לחץ על הכפתור… עדיין הוא אשם. אם העובד לא עושה עבודתו נאמנה ועליו היה להחליף עובד, שוב הוא אשם. אוחנה מציג תרבות מגעילה של התחמקות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים