שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אם ייתן לליברמן את האוצר – פסול חיתון"
יהדות התורה נגד בנט
בכירים ביהדות התורה: "אם בנט יביא לאיווט האיום את תפקיד שר האוצר – הוא ייזכר לדראון עולם כמחריב עולם התורה ומסורת ישראל" • המשותפת: "בנט ונתניהו אותו דבר"
משה גפני ונפתלי בנט | צילום: אתר הכנסת

בכירים ביהדות התורה הגיבו למגעים להרכבת ממשלת שמאל בראשות בנט ואמרו כי "אם נפתלי בנט יביא למינוי איווט ליברמן האיום לתפקיד שר האוצר (או כל תפקיד בכיר אחר) הוא ייכנס להיסטוריה לדראון עולם כמחריב עולם התורה ומסורת ישראל. כל מאמציו להשכיח את ברית האחים בינו ללפיד, אותם הגדיר ‘טעות קשה’ ירדו לטמיון והוא יוכרז פסול חיתון פוליטית לנצח. על מעשה שפל כזה אין ולא תהיה מחילה לעד".

במקביל, גם ברשימה המשותפת יצאו במתקפה על בנט על רקע המצב הביטחוני. "הימין של ז׳בוטינסקי ובנט וסמוטריץ' אותו ימין שמאמין בארץ ישראל השלמה, העמקת הכיבוש, הקמת התנחלויות, שנאת הערבים וייהוד אל-אקצא", נכתב בהודעה של המשותפת – ושיגרו עקיצה לעבר ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"ם: "מקווים שמי שמשחק אותה לשון המאזניים יתעורר".

בינתיים, בליכוד ממשיכים לחפש פתרונות יצירתיים כדי לבלום ממשלה אחרת, ללא נתניהו. ב'ווינט' דווח כי נתניהו דרש מוועדת החוקה של הליכוד להסמיך אותו להעביר תיקוני חוקה זמניים שיאפשרו לו איחוד סיעות עם מי שיתמוך בליכוד בכנסת הנוכחית.

המטרה היא להעביר לבנט מסר שלפיו סגירה עם נתניהו תמנע ממנו להתמודד בבחירות נוספות ותקטין את החשש שלו מפני מצב שלא יעבור את אחוז החסימה כמו גם להפריע לצד השני במאמצי ההרכבה. לרשות נתניהו נותרו תשעה ימים ולפי שעה טרם הבקיע פריצת דרך במשא ומתן להרכבת ממשלה.

בגוש השמאל החלו השיחות על איוש אפשרי של תיקי המפתח. לדברי גורמים פוליטיים בכירים, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער מעוניינים באיוש התיקים הרגישים הנוגעים למדיניות חוץ וביטחון בידי אנשי ימין ולא נציגי המרכז-שמאל. אלא שגם במפלגת העבודה וגם במרצ העבירו מסר ברור שלפיו לא יתפשרו על תיקים זוטרים שעה שבנט עם מספר מנדטים זהה, יעמוד בראש ממשלה שכזאת.

במפלגת העבודה צירפו לצורך המשא ומתן את היועץ האסטרטגי רונן צור, מי שעבד לאחרונה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ ואת אלון גלרט. השניים טרם העבירו את כוונותיהם משום שהמשא ומתן עם המפלגות הנוספות טרם החל אולם כבר עכשיו ניתן לומר שיו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי תדרוש את תיק המשפטים או האוצר כאחד התיקים הראשונים והבכירים.

ב'ישראל היום' דווח כי יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הציע ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער: תצטרף לממשלה – ואוותר על דרישתי להתמנות לשר. כידוע, סער מתנגד לשיתוף פעולה עם בן גביר בממשלה. לפני הבחירות, הצהיר כי יו"ר עוצמה יהודית "אינו שותף ריאלי" וכי אם יקים ממשלה, הוא לא יסתמך "לא על קולות בן גביר ולא על קולות הרשימה המשותפת".

כעת, במסגרת השיחות שניהל עם מקורבי סער, ציין בן גביר כי "כדי להקים ממשלת ימין ולמנוע הקמה של ממשלת שמאל עם העבודה, מרצ והמשותפת – אני מוכן לוותר על תפקיד שר. העיקר שנמנע מהשמאל לעלות לשלטון". על פי אנשי בן גביר, סער טרם השיב לפנייה.

בתגובה לדברים, מסר ח"כ בן גביר: "מבלי להתייחס לשיחות פרטיות, אכן אני מוכן לוותר על הרבה כדי לחסום ממשלת שמאל". מטעמו של סער סירבו להגיב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים