שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "אם לא תיענו – נשתמש ברקטות חדישות"
איום לישראל
החמ"ל המשותף של ארגוני הטרור בעזה מכנה את סבב הלחימה הנוכחי "חרב ירושלים". בהודעה שפרסמו נאמר כי ישראל חייבת להפנים שתם עידן השליטה המוחלטת שלה בירושלים
תגיות:
מחבלי חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

מקורות פלסטינים מדווחים כי 23 בני אדם נהרגו מאז החל סבב ההסלמה אתמול ב-18:00, בין ההרוגים 9 ילדים. חמאס נמנע לפי שעה מלפרסם את כמות או זהות ההרוגים שאינם אזרחים. גדודי עז א-דין אל-קסאם איימו כי "אם האויב הישראלי החליט לתקוף מבנים אזרחיים נהפוך את אשקלון לגיהנום".

בעזה דווח הבוקר כי חמאס ויתר ארגוני הטרור הציגו למצרים דרישות להפסקת אש עם ישראל בתמורה לרגיעה. חלק מהדרישות כללו יציאה ממסגד אל אקצא והתחייבות שלא לפרוץ אליו. בד בדד, במצרים דווח הבוקר כי מתקיימים מגעים מתקדמים וקדחתניים להפסקת אש בין ישראל לחמאס וכי הושגו הבנות ראשוניות, אך עדיין אין סיכום.

מקורות פלסטיניים שצוטט ב'חדשות 13' אמרו כי ישראל הודיעה למצרים שאינה מעוניינת בהצעה של ארגוני הטרור, וכי בשלב זה אין מה לדבר על הפסקת אש. גורם בכיר במודיעין המצרי שצוטט ב'ישראל היום' אמר כי ״הפעם האחרונה שישראל לא הגיבה לניסיונות לתווך בינה לחמאס הייתה ב 2014 (צוק איתן). אנחנו מקווים שלא נגיע לסבב לחימה ארוך״.

מוקדם יותר, גורם אחר במודיעין המצרי סיפר כי מאמצי התיווך והניסיונות לבלום את ההסלמה בעזה פסקו לאחר שישראל לא ענתה לפניות אליה. "חמאס והפלגים החמושים בעזה לא העריכו נכונה את תגובת ישראל וכעת חמאס עם הגב לקיר. אנחנו מאוד מודאגים מהאפשרות שההסלמה בעזה תיגרר לעימות צבאי נרחב שיגבה קורבנות רבים", אמר הבכיר.

העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דיווח כי חמאס העביר מסר למצרים ולפיו אם ישראל לא תיענה לדרישותיו בנוגע לירושלים – שחרור העצורים ונסיגת הכוחות מאל-אקצא – הוא יעשה שימוש ברקטות מסוג חדש, בעלי יכולת דיוק גבוה יותר, שלא נעשה בהן שימוש עד כה ברצועה.

החמ"ל המשותף של ארגוני הטרור בעזה מכנה את סבב הלחימה הנוכחי "חרב ירושלים". בהודעה שפרסמו נאמר כי ישראל חייבת להפנים שתם עידן השליטה המוחלטת שלה בירושלים ובמסגד אל-אקצא. "אנו אומרים לאויב כי הזהרנו אותו מהמשך התוקפנות נגד המקומות הקדושים ונגד בני עמנו, אבל הוא המשיך בשגיאתו בלא מעצורים. הגיע הזמן שהוא ישלם את החשבון", נאמר בהודעה.

בהודעה צוין כי הארגונים צברו כוח כדי להגן על בני העם הפלסטיני בכל מקום והם לא ינטשו אותם, יהיו אשר יהיו התוצאות. לדבריהם, "אנו יכולים להרגיע את בני עמנו בכלל, ובירושלים בפרט – ההתנגדות ששמתם את מבטחכם בה לא תנטוש אתכם ותמשיך להיות המגן והחרב שלכם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים