שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אם נתניהו ייכשל, אני אמור להוביל בליכוד"
כ"ץ בשיחה סגורה
גורמים בגוש השינוי: הנשיא הבטיח לשקול את העברת המנדט לכנסת • בכיר בליכוד "נואשנו מהסיכוי להרכיב ממשלה והמטרה כעת היא למנוע ממשלת לפיד-בנט"
ישראל כץ ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

שר האוצר ובכיר הליכוד ישראל כ"ץ אמר בשיחה סגורה כי "אם נתניהו לא ירכיב את הממשלה, אני זה שאמור להוביל את הליכוד", כך לפי ציטוט שנחשף על ידי מיכאל שמש ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, כ"ץ זעם על כך שיריב לוין נחשב בעיני גורמים במערכת הפוליטית למועמד מוסכם לעמוד בראש הליכוד ביום שאחרי נתניהו. לטענת כ"ץ, הוא הבכיר והוא זה שאמור להוביל את המפלגה. שר האוצר הכחיש את הדברים ואמר כי הוא תומך בנתניהו.

בכיר בליכוד שצוטט ב'חדשות 13' אמרו כי "נואשנו מהסיכוי להרכיב ממשלה והמטרה כעת היא למנוע ממשלת לפיד-בנט". הבכיר הסביר שכדי לעשות זאת נתניהו יציע ליו"ר ימינה נפתלי בנט מסלול שיוביל אותו להיות יורשו בליכוד.

גורמים בגוש השינוי שצוטטו ב'חדשות 13' אמרו כי הנשיא ראובן ריבלין הבטיח הערכת מצב מחודשת לפני העברת המנדט לכנסת, אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ייכשל במשימת הרכבת הממשלה. בגוש השינוי טוענים כי יצליחו להראות לנשיא שיש תשית להקמת ממשלה בראשות בנט-לפיד.

ב'חדשות 12' דווח כי בסביבת נתניהו, שכאמור נותרו לו כשבועיים למשימת הרכבת הממשלה, לא מוותרים – והופכים כל אבן בדרך להקמת קואליציה בראשותו, גם אם הסיכויים לכך נראים לא גבוהים עד קלושים.

כך, למשל, בליכוד פנו לאחרונה לח"כ איתמר בן גביר מהציונות הדתית – והציעו לו שנתניהו ימנה אותו לשר למרות שהצהיר שלא יעשה זאת במהלך מערכת הבחירות – אם יתמוך בהקמת ממשלה בתמיכת רע"ם. אלא שבן גביר השיב ואמר שלא ישתף פעולה עם מי שלדבריו "תומך בפגיעה בחיילים".

ראש הממשלה נתניהו שב אמש ופרסם פנייה לבנט וסער: "האפשרויות שלפנינו חדות וברורות: ממשלה שעיקרה שמאל – לפיד, העבודה, מרצ, בתמיכת המשותפת, או ממשלת ימין יציבה וחזקה ל-4 שנים".

"הממשלה הבאה צריכה להגן על חיילי צה״ל מפני תביעות בית הדין הבינלאומי בהאג, צריכה לשמור על ההתיישבות, צריכה לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל. רק ממשלת ימין חזקה תעשה זאת. אפשר להקים אותה בנקל. ולכן אני קורא גם לבנט וגם לגדעון סער – תצטרפו אלינו, בואו נקים את הממשלה הימנית החזקה שמדינת ישראל זקוקה לה ברגע זה".

"אני קורא לבנט, מחר, להצטרף להצעה שלנו להקמת הוועדה המסדרת, שתשמור על הכוח של הימין ותשאיר גם לו זכות וטו. אין שום סיבה שיחבור לשמאל, לא בעניין הזה ולא בשום עניין אחר", דברי נתניהי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים