שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אם תתמוך בנתניהו – זה יהיה סופך הפוליטי"
גנץ לעבאס
יו״ר כחול לבן בפנייה לערבים: "אזרחי ישראל הערבים הם אזרחים שווי זכויות- שנפגעו בין השאר רק בשנים האחרונות משורה של פעולות שהוביל נתניהו"
בני גנץ בהצהרה לתקשורת | צילום: אלעד מלכה

יו״ר כחול לבן בני גנץ פרסם לפני זמן קצר פנייה ישירה בערבית למנסור עבאס, ואזרחי ישראל הערבים: "אזרחי ישראל הערבים הם אזרחים שווי זכויות- שנפגעו בין השאר רק בשנים האחרונות משורה של פעולות שהוביל נתניהו. חוק הלאום שהוא קידם, ביטול ודחיית היישום של ההחלטות על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, עצימת העין מהיעדר הטיפול בפשיעה בחברה הערבית", כתב גנץ.

"זה לא השתנה, וזה לא ישתנה. עכשיו, כשהוא צריך אתכם, הוא יספר סיפורים ויבטיח הכל- הוא משקר. כל מה שהוא רוצה זו הצבעה אחת, לבטל את הממשלה הפריטטית, ואז כשלא יצטרך אתכם יותר, כל ההבטחות יכנסו לפח הזבל של ההיסטוריה".

"אני מתחייב בפניכם, לאחר שדיברתי עם כל החברים לגוש השינוי- החברה הערבית רק תרוויח אם תוקם פה ממשלה אחרת, ישרה. אנחנו נדאג לשוויון לכל אזרחית ואזרח, נעדכן, נתקצב ונשפר את התוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית, נחזק את מערכת החינוך ביישובים הערבים, ונעשה את ההתאמות הנדרשות בחוקי התכנון והבנייה".

"וכן, אנחנו גם נעשה הכל כדי לקדם תהליך מדיני ולהטמיע את ערך השוויון בחוקי היסוד של מדינת ישראל. נפעל כדי שבמערכת החינוך כל תלמיד יהודי יפגוש תלמיד ערבי ולהפך. מנסור עבאס, אתה מייצג 160 אלף אזרחים שביקשו עתיד טוב יותר. אל תפקיר אותם למזימת אפריל של ביבי. זה יהיה סופך הפוליטי, וטרגדיה פוליטית לכל אזרחי ישראל", דברי גנץ.

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, יישא הערב הצהרה לתקשורת על רקע הקרב על המנדט להרכבת ממשלה. חבר רע"מ, טאלב א-סנע, העריך בראיון לרשת ב' כי ח"כ עבאס לא יודיע הערב על מי הוא ממליץ לראשות הממשלה. לדבריו, עבאס יאמר בהצהרתו שהוא מחכה לראות למי מראשי המפלגות יהיו 57 ממליצים ורק אז יחליט.

א-סנע ציין כי אסור להצטרף לממשלת נתניהו לפני שראש הממשלה יתנצל על דברים חמורים שאמר כנגד ערביי ישראל בעבר, ואמר אין לו ספק שנתניהו לא יקיים את הבטחותיו לח"כ עבאס. "אם בנט וסער כבר לא מאמינים לנתניהו, דווקא מנסור עבאס יהיה שונה? נתניהו יבטיח לו הבטחות ויפר אותן. הוא פנה לרע"מ אך ורק בגלל חולשתו הפוליטית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים