שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אנחנו הולכים אתך, אבל לא עובדים אצלך"
גפני לנתניהו
גפני על האפשרות שתקום ממשלת בראשות לפיד ובנט: "במקרה כזה כמובן נשאל, ולפי דעתי יורו לנו ללכת לאופוזיציה. אנו לא נוטשים את הציבור המסורתי"
בנימין נתניהו ומשה גפני | צילום: דני שם טוב - דוברות הכנסת

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני חושף בראיון לאריה זיסמן ב'יתד נאמן' את פרטי פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני אומר לו באופן הכי ברור – 'אנחנו הולכים אתך ולא עם מישהו אחר, אבל לא עובדים אצלך'. מותר לנו למתוח ביקורת וזה מה שאנו עושים כאשר צריך. תתפלא, הוא מקבל את הדברים בצורה נינוחה.

"לא היה בפגישה משהו דרמטי", מתייחס גפני לפגישה עם נתניהו. "מנסים כל הזמן לטעון כאילו אנחנו משחקים לכל הכיוונים, ואם לא יילך לנו עם נתניהו נלך עם משהו אחר. הבהרתי ואני מבהיר שוב: אין מציאות כזו". לדבריו, "הפגישה הייתה לתחזוק כמו שהוא עושה תמיד".

"הרצון שלו לחזק את הקשר ולהטיל עלינו מטלות, כדי שנעזור לו כל אחד בדרכו להקמת הקואליציה. אנחנו באמת רוצים לעזור. עם זאת לא ראינו שיש לו כרגע תכנית כלשהי. אבל הוא נחוש והוא עובד ולא מתעצל. הוא איש חרוץ".

על השאלה כמה פעמים שמו של בנט עלה בפגישה הוא אומר כי "עלה יותר מפעם אחת, אבל נתניהו לא חידש דבר בעניין. אנו תמימי דעה שבנט וסער צריכים להצטרף. אם לא, הם מסיימים את החיים הפוליטיים שלהם. הימין לא יסלח להם אם הם ילכו עם השמאל או אפילו עם המרכז שמאל. לעומת זאת אם הם יבואו ויסייעו להקים ממשלה, הם יזכו לשבחים ויגרפו רווחים פוליטיים".

גפני וריבלין | צילום: מארק ניימן / לע"מ

יש לך שיחות עם בנט וסער? אתה אומר להם את הדברים הללו? נשאל: "בוודאי. הם חברי ואני אומר להם את זה באופן הכי ישיר, שאם הם באים עכשיו ועוזרים להקים ממשלה, אז ירוויחו פוליטית גם לעתיד. לעומת זאת, אם הממשלה לא תקום, או שילכו לבחירות, או שתקום ממשלת מרכז-שמאל, לא יסלחו להם על זה מבחינה פוליטית".

גפני מזכיר לנתניהו את הטעות באי שילוב בנט בקואליציה והסירוב לתת תפקיד לסער: "אמרתי לו את זה אז כמה פעמים וסברתי שזו טעות. הוא היה צריך לעשות הכול שסער לא יעזוב וכן לשמור את בנט בקואליציה. אלו טעויות קשות מאד של נתניהו ואני בהחלט מותח עליו ביקורת בעניין הזה".

"יש לנו ויכוח עם אגו"י בעניין המדיני"

גפני מגיב להערכות שיסכים לשבת בממשלת שמאל עם לפיד ובנט: "אני הוותיק ביותר מבין כולם ולא נכנסתי לפוליטיקה לפני חודש. לא הלכתי אף פעם לקואליציה עם השמאל. תמיד הלכתי רק עם הימין ואף פעם לא אחרת. אלו ההוראות שקיבלתי וזה מה שעשיתי. מה זה נקרא שאני שמאלן? אני הולך בדרכו ועל פי הנחייתו של מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל, לא להתלהם ולא להתגרות באומות. אלו עמדות שהונחיתי על ידו ואני לא מסתיר אותם. יחד עם זאת – העמדות הללו שקיבלנו הרב רביץ זצ"ל ואני, קובעות חד משמעית ללכת רק עם הימין. אין סתירה בין המתינות המדינית שלנו, לבין ההליכה רק עם הימין, שם נמצא הציבור המסורתי".

"העמדה של דגל התורה מאז ומתמיד הייתה בעד מתינות מדינית, אי התלהמות ואי התגרות בגויים. יש כאלו שמנסים לפרש את המתינות הזו, באפשרות שאנו יכולים ללכת לממשלה עם השמאל. אני נשאל בפאנלים ובהרצאות, כיצד אני מצד אחד מתון מדינית, ומצד שני קיצוני פוליטי ללכת עם הימין בלבד. ואני משיב, שזו בדיוק העמדה שלנו: כמו שקיבלנו וחונכנו מהרב שך למתינות מדינית, כך קיבלנו ממנו הנחיות שלא ללכת עם השמאל, אלא רק עם הימין, כיון שהציבור המסורתי שם".

"אני רוצה לחדד עוד יותר", ממשיך גפני, "הגראמ"מ שך בזמנו הורה, לא להצביע בעד חוק רמת הגולן ואפילו לא בעניין ירושלים. אלו היו ההוראות שהוא נתן לנציגים מאז ומעולם. אם היה אומר זאת עכשיו, היו אומרים שאנו הולכים עם מנסור עבאס. אבל אנו קיצונים ביותר ללכת עם הימין. אצלו לא ללכת עם הימין היה בגדר אפיקורסות של ממש".

על חילוקי הדעות עם אגודת ישראל אומר גפני: "יש לנו ויכוח עם אגו"י בעניין המדיני. אבל אין לנו ויכוח בעניין של הליכה עם הימין בלבד ולא עם השמאל. היו כאלו שניסו להפוך את זה, כאילו אנו חלוקים בשאלה האם ללכת עם השמאל. לא כך הם הדברים".

משה גפני ויעקב ליצמן | צילום: אתר הכנסת

"כאשר הגענו לנשיא ריבלין השבוע, הוא שאל אותנו על מי אנו ממליצים", ממשיך גפני לספר. "אמרתי לו שאנו הולכים עם הציבור המסורתי, ולא עם השמאל, בפרט עתה, כאשר אנשי השמאל והתקשורת הם שהסיתו נגדנו לכל אורך תקופת הקורונה. הם אלו שמיקדו את כל השקרים כאילו אנו מפירים במכוון את הנחיות משרד הבריאות. הם מתעבים את הציבור החרדי ואיתם לא נלך. מי שאוהב אותנו זה הציבור המסורתי ואותו לא נעזוב".

"אמרתי זאת לריבלין. ואז הוא שאל אותי: 'לא הבנתי מה אמרת, אז אתה הולך עם הליכוד ולא עם ביבי'? עניתי לו: 'אנחנו הולכים עם הליכוד שבראשו עומד ביבי, אז אנו עם ביבי, כי אנו הולכים עם הציבור המסורתי' . הוא ניסה שוב להפריד בין הליכוד לביבי, ושאל מה יהיה אם מישהו אחר יעמוד בראש הליכוד. אמרתי לו שזו שאלה היפותטית. אנו הולכים חד משמעית עם הליכוד בראשו נתניהו. היו שניסו לפרש את הדברים אחרת עם תילי תילים של פרשנויות. אבל זה בדיוק מה שהבהרנו: אנחנו הולכים עם ביבי ולא עושים שום ספקולציות".

גפני לא פוסל תמיכה של רע"מ בממשלת נתניהו: "אנו לא מרכיבים את הממשלה. זה לא תפקידנו. כאשר ראש הממשלה יביא הצעה, אנו כמובן נשאל על כך את מי שאנו שואלים קבוע, וניתן את תשובתנו. בינתיים זה לא עניין שלנו ואנו לא מתערבים בכך. לא נרתום את העגלה לפני הסוסים".

"אנו לא נוטשים את הציבור המסורתי"

גפני מנצל את הראיון למתקפה על התקשורת החרדית: "יש רמה נמוכה של כתבים שנראים חרדים, שמוציאים החוצה את הדברים מבלי לדעת את העמדות שלנו. אחד מהם שאל אותי כיצד אני תמיד משלה את השמאל שאני יכול ללכת איתם, ובסוף אני הולך עם הימין. אמרתי לו: 'כאשר תגדל תבין'".

ואם הימין לא יצליח להקים ממשלה? האם יהדות התורה תלך עם לפיד ובנט? נשאל גפני. "במקרה כזה כמובן נשאל, ולפי דעתי יורו לנו ללכת לאופוזיציה. אנו לא נוטשים את הציבור המסורתי".

יש דיווחים שבנט ולפיד הציעו לכם כל מיני הצעות, על מנת שתימנעו ולא תצביעו נגד הממשלה שהם יקימו, אם נתניהו ייכשל. בתמורה לכך תקבלו הטבות שונות. עד כמה זה נכון?

"הכל דיבורי סרק. לא הציעו כזה דבר וגם אם יציעו, זה לא יקרה. אנו לא עוזבים את הציבור המסורתי. איננו פוסלים ישיבה באופוזיציה. בכל מקרה אלו דיבורים על הקרח. כאשר זה יקרה, נשאל".

"בקשתי מהח"כים שלנו שלא יתראיינו"

כיצד זה יסתיים: "אני מקווה שנתניהו יצליח להקים ממשלה", אומר גפני, "אם לא, זה יהיה רע לכולם. בשיחות שלי עם בנט וסער, אני אומר להם שתוצאות הבחירות מלמדות שרוב בציבור – 65 מנדטים, רוצים ממשלת ימין דתיים, חרדים ומסורתיים. אז אמנם יש דברים שאולי אתם צודקים בקשר לנתניהו ובקשר להתנהגות שלו כלפיכם, אבל צריך לראות מה עומד על כף המאזניים ואיך המדינה תראה. אני אומר לסער: 'אתה ימני, וכיצד אתה יכול להרשות לעצמך ממשלה אחרת שאינה ממשלת ימין דתיים וחרדים'".

מה הם עונים?

"הם לא עונים תשובה חד משמעית. אמרתי לאחד מהם: 'אם הייתי יועץ קרוב שלך, הייתי שוכב על הגדר ולא נותן לך לעשות מהלך שימנע הקמת ממשלת ימין דתיים וחרדים בגללך'".

על הדיווחים שהיה 'עוצר ראיונות' ראיונות במפלגה אמר כי "עד להטלת הרכבת הממשלה על נתניהו, בקשתי מהח"כים שלנו שלא יתראיינו. זו הייתה הוראה של רבני דגל התורה שליט"א. הרצון היה שלא ישתמע שיש כמה קולות כאילו מדברים אחד נגד השני. לאחר שהוטלה מלאכת ההרכבה על נתניהו, חזרו הח"כים להתראיין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים