שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אני מזמין את היועמ"ש לעימות פומבי"
אוחנה תוקף
השר לביטחון פנים: "מנדלבליט הוא שחקן פוליטי באופן חד משמעי, המטרה היחידה שלו – הפלת נתניהו". על שקד: "היו תקוות במינוי שלה לשרת משפטים, אך היא לא עשתה שינוי
תגיות:
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה | צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, תקף היום (רביעי) בראיון ל'ישראל היום' את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואמר כי "הוא שחקן פוליטי, חד משמעית. הוא פועל בניגוד עניינים וטוב היה עושה אם הוא היה מתפטר. יש ליועמ"ש יעד אחד והוא הפלת נתניהו. מהרגע שהחליט להגיש כתב אישום הוא מקדיש את כל כוחותיו להפיל את ראש הממשלה. אנחנו צריכים להעמיד אותו במקומו – הוא יועץ והוא לא צריך לקבל החלטות במקומנו. אם יהיה לנו את הכוח, אולי נוכל לחוקק חוקים שמגבילי את סמכויותיו של היועמ"ש".

עוד אמר: "אני מזמין את היועמ"ש לעימות פומבי ביני ובינו היכן שירצה. מבבחינתי שהמנחה של העימות יהיה אפילו אחד השופרות שלו בערוצי הטלוויזיה. אני מוכן להתעמת איתו בנושאים המשפטים, כדי שכולם יבינו עד כמה הסכנה גדולה לדמוקרטיה כשהאיש הזה ממשיך לכהן. ראוי מאוד שהציבור יכיר את הסכנה".

השר אוחנה נשאל האם גם הפעם הליכוד יוותר על תיק המשפטים כמו בכל הפעמים בהם הליכוד מכר את תיק המשפטים למפלגות אחרות, פעם לציפי לבני, פעם לאיילת שקד ובפעם האחרונה לאבי ניסנקורן. "יש פה הזדמנות היסטורית להקים קואליציה ימנית שתשנה את מערכת המשפט. אנחנו הצהרנו שלא תהיה רוטציה והמטרה היא להקים ממשלה ימנית-לאומית. כשמסרנו את תיק המשפטים לאיילת שקד, הייתה תקווה שהיא תחולל שינוי אך היא לא עשתה את זה. היא מתהדרת במינויי השופטים בקדנציה שלה, אך השינוי צריך לעשות בכללי המשחק, ולא רק להחליף את האנשים שלוקחים חלק בו", השיב השר.

על הנשיאה חיות אמר: "אני חושב שהבעיה מתחיל במשרד היועמ"ש, בעיקר כי אין לו גבולות גזרה. הוא מוסד שלא נבחר ולא פועל במסגרת חקיקה. עלינו לחוקק פסקת התגברות כדי להבטיח שהמילה האחרונה תהיה של הציבור שבחר את הציגיו, ולא של אנשי המשפט".

עוד הוא אומר: "ביקרתי הרבה בנגב וראיתי את האתגרים באזור. ביקרתי בתחנות רבות בדרום. בקרוב הולכת לעשות מהפכה באזור הנגב, אני רואה כבר את הפירות שבדרך. אני מתכוון לכבול את עצמי בשלשלאות למשרד הבט"פ כדי להיות שם כשהמהפכה הזו תקרה. אני מוכן לקבל את תיק הבט"פ וגם את תיק המשפטים יחד".

לבסוף אמר: "אנחנו קרובים ל-61. אם אנשי הליכוד שרוצים בהמשך כהונתו של נתניהו לא יישארו בבתים, אנחנו נקבל גם יותר מ-61. אני קורא לכל הליכודניקים לצאת ולהצביע וכן גם לשכנע אנשים נוספים. לאחר יציאתו של גדעון סער מהליכוד, אני מאמין שתופעת העריקים מהליכוד כבר לא קיימת. אנחנו מלוכדים כולנו מאחורי נתניהו שנבחר באופן דמוקרטי על ידי מתפקדי המפלגה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים