שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "אנשים נוטים לראות באחרים את תכונותיהם"
פוטין עונה לביידן
נשיא רוסיה הגיב לנשיא ארה"ב שכינה אותו "רוצח" ואמר כי "אני מאחל לו רק בריאות, למרות העלבונות – הם ייאלצו להתחשב באינטרסים שלנו". הקרמלין: "הערות רעות מאוד"
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה | צילום: הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי הוא "מאחל בריאות" לנשיא ארצות הברית ג'ו לביידן, אחרי שהוא כינה אותו רוצח. לדבריו, "אנשים נוטים לראות באחרים מה שהם רואים בעצמם".

בהתבטאות ראשונה של ביידן מאז פרסום הריאיון של ביידן אתמול, הוא אמר כי מוסקבה תמשיך בשיתוף פעולה עם וושינגטון רק אם זה יסייע לה. "יש לנו קוד גנטי אחר משלהם", אמר פוטין בריאיון לטלוויזיה הממלכתית.

"מה אשיב לביידן? אני מאחל לו בריאות בלי אירוניה ובדיחות. במובן הרחב יותר – בהיסטוריה של כל עם יש רגעים קשים, אבל כשאתה נותן ציונים לאנשים אחרים או למדינות אחרות, אנחנו מסתכלים בראי ורואים שם את עצמנו. אנחנו מייחסים לאדם אחר את מה שאנחנו חושבים", אמר פוטין. "אני זוכר שכשהיינו ילדים אמרנו שמי שמקלל הוא בעצמו כזה".

פוטין התייחס לממשל האמריקני ואמר: "בעם האמריקני יש רבים שרוצים לחיות איתנו בשלום, אבל הממשל האמריקני שולט והתודעה שלו בתקופה לא קלה. בנייה של יבשת אמריקה הייתה בנויה על השמדה של השמדה של עם אחר (האינדיאנים) ולאחר מכן באה תקופה של עבדות – וזה מלווה את תושבי ארה"ב. Black Lives Matter זו התוצאה, עד היום אמריקנים נתקלים בתופעות של השמדה ודיכוי – כך הם פותרים בעיות – בפנים ובחוץ".

"זו המדינה היחידה שהשתמשה בנשק גרעיני נגד מדינה שלא החזיקה בגרעין. לא היה בזה שום היגיון צבאי – זו הייתה השמדה", המשיך פוטין לתקוף את הממשל בארצות הברית. "למה אני מדבר על זה? הם רוצים לנהל איתנו יחסים רק בנושאים שנוגעים לאינטרסים שלהם. הם שונים מאיתנו, יש לנו קוד גנטי שונה, אנחנו עומדים על האינטרסים שלנו נמשיך לעבוד איתם אבל רק בתנאים שאנחנו מעוניינים בהם, והם יאלצו להתחשב בזה".

דבריו של פוטין באו שעה קלה אחרי שדובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הצהיר כי אין ספק שביידן אינו מעוניין לבנות יחסים עם רוסיה, וכי מוסקבה תביא זאת בחשבון. פסקוב כינה את דברי ביידן על פוטין "רעים מאוד" ו"חסרי תקדים".

עוד אמר פסקוב כי ההצהרות לגבי רוסיה ופוטין הן "מילה חדשה ביחסים ההדדיים בין המדינות, מה שלא קרה בהיסטוריה". יחד עם זאת, במענה על השאלה האם צפויים צעדי תגובה נוספים מצד מוסקבה, אמר פסקוב כי אין צפי לכך. הוא ציין כי התבטאויות אמריקניות מהסוג הזה ישפיעו על הדינמיקה ביחסים בין שתי המדינות, אך הוא אינו מתעמק בסוגיה זו.

"אתה מכיר את ולדימיר פוטין. אתה חושב שהוא רוצח?" שאל המראיין את הנשיא האמריקני וביידן השיב לאחר הרהור קצר: "כן, אני חושב שכן" , אמר ביידן בריאיון לרשת ABC News ששודר אתמול. הדברים מגיעים לאחר שאיים על פוטין ואמר כי הוא יתמודד עם ההשלכות של ניסיונותיו להטות את הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2020 לטובת טראמפ – האשמה שהקרמלין מכחיש.

אתמול בערב הודיעה רוסיה על החזרת את שגרירה מארצות הברית להתייעצויות דחופות במוסקבה על עתיד יחסיה עם וושינגטון. במשרד החוץ של רוסיה הבהירו כי הם מצפים להסביר מוושינגטון על דבריו של ביידן, שהבטיח לנקוט קו תקיף יותר כלפי מוסקבה בהשוואה לקודמו בתפקיד דונלד טראמפ.

הבוקר אמר קונסטנטין קוסצ'יוב, סגן יו"ר הבית העליון של הפרלמנט הרוסי, כי דבריו של ביידן בלתי מתקבלים על הדעת, וכי באופן בלתי נמנע הם רק יפגעו עוד יותר ביחסים הגרועים ממילא בין מוסקבה לוושינגטון. לדבריו, הצהרותיו של נשיא ארה"ב חיסלו כל תקווה שהייתה במוסקבה לשינוי במדיניות האמריקנית תחת הממשל החדש.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אחלה פוטין יודע איך להגיב בכזאת ממלכתיות בלי להסחף ולהתייחס יותר מידי להדיוט מאמריקה. (סליפי ג'ו כהגדרת טראמפ)
    לאט לאט אולי האמריקאים יבינו יותר טוב איזה טעות את עשו שבחרו ביידן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים