שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "איש לא האמין שרקטה נורתה בגלל ברק"
המצרים צחקו
איש השב"כ עזרא סער טוען: "העדפנו לחיות עם זה, הכלנו את זה. זה התחיל מבלון ועבר למטענים על הגדר. אבל בסיומו של דבר כאשר עפים טילים צריך לשלם מחיר כבד"
רקטה שנפלה בכפר עזה. ארכיון | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

לראשונה לאחר פרישתו, איש השב"כ עזרא סער בראיון מרתק ועוצמתי לרועי שרון ומואב ורדי בכאן חדשות. סער סיפק הצצה נדירה להכרותו רבת השנים עם ארגון הטרור חמאס.

סער סיפר על תופעת הרקטות שנורו כתוצאה מפגיעת ברק: "זה היה מצחיק, גם המצרים צחקו. אף אחד לא האמין לזה". אך הרעיון המרכזי שביקש סער להעביר, הוא ש"חמאס הוא לא רק ארגון שיורה טילים, אלא מנגנון שמספק שירותים למיליונים, ופגיעה משמעותית בו היא פגיעה באותם מנגנונים של עוצמה רכה".

"אם יחיא סינוואר או מוחמד דיף ייצאו מהתמונה, לא נשים את חמאס מאחרינו", אמר סער בתשובה לשאלה על חיסול דמויות בכירות בארגון. "גם אחרי שחיסלנו את אחמד ג'עברי חשבנו שהנה יבוא השקט והשלווה והשלום ולא היא".

"השאלה לא אם לחסל אלא מה רוצים לייצר אסטרטגית מול חמאס, ובכלל ביחס לעזה וליהודה ושומרון. רציונל ההסדרה, מהזווית המקצועית, מטרתו הייתה להגיע להרגעת השטח. סוג של הכלה של האירוע הזה במובן של להרגיע את הצד השני. בעיקר להעצים את המפעלים האזרחיים שם בסיוע בינלאומי ובסופו של דבר להגיע להרגעה לאורך שנים כמו הודנא".

סער סיפק זווית מעניינת על התעצמות חמאס בתקופות של שקט: "לא רק שידענו ועקבנו אלא גם טיפלנו. התרענו על כך, לא עצמנו עין. גם צה"ל הכיר את זה. הטיפול הזה הוא בפינצטה, זה בסוף להרוג נמלה. חמאס היא תנועה חברתית שמטרתה נשאבת מהאחים המוסלמים והיא חיסול מדינת ישראל. – מכל 10 שקלים שנכנסו לעזה, שלושה שקלים לפחות הולכים להתעצמות צבאית".

"החמאס חרד יותר מחיסול הדעה שלו – פעילות הצדקה. אנחנו לא צריכים להסתכל כל היום על פעיל כזה או מחבל אחר. כשראינו את ההתרוממות של הבלונים, וביקשנו תשובות מהמצרים, אז כל פעם קיבלנו תשובה שהיה גשם והיה קצר בבטריות אז נורה טיל. אף אחד לא האמין לזה. העדפנו לחיות עם זה, הכלנו את זה. זה התחיל מבלון ועבר למטענים על הגדר. אבל בסיומו של דבר כאשר עפים טילים צריך לשלם מחיר כבד", אמר.

"הריסוק של חמאס הוא לא רק בטיפול בפעילים צבאים, הוא בריסוק הדעה. נהוג לאומר דין בלון, כדין רקטה כדין הפגנות אלימות על הגדר. אבל החלק השני הוא לגבות מחירים מהפרויקטים האזרחיים שחמאס מוביל. במבצע שומר החומות, חמאס התחיל להבין את המחיר לא כשחיסלת לו משגרים או נ"ט, בסוף הוא משלם מחיר גבוה יותר ממחיר הפעילים – בפגיעה במנגנוני גיוס הכספים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים