שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אפשר יהיה לוותר על המסכות בחוץ"
אש מפתיע
הפרויקטור ציין כי לדעתו ניתן לוותר על חלק מאמצעי ההגנה בחופי הים ובטבע, והסביר כי "הדגש למשטרה הוא לא לאכוף באזורים אלה". אש הודה כי הוא חושש מעלייה בתחלואה
תגיות:
נחמן אש | צילום: לע"מ

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש אמר היום (ראשון) כי החשיבות של המסכות בחוץ היא נמוכה ואפשר יהיה לוותר עליהן. בריאיון ל'רשת ב' הסביר אש כי הדגשים של משרד הבריאות למשטרה הם לאכיפה רק במקומות סגורים ואכיפה של הבידודים לחוזרים מחו"ל.

עוד הסביר בראיון לאסתי פרז כי "בשלב הזה כשאנחנו לא יודעים מה מידת ההגנה של החיסון מפני הדבקה אנחנו מעדיפים לשמור על מקדם ביטחון נוסף עם המסכות וכללי הריחוק החברתי".

עם זאת, כשנשאל האם לדעתו ניתן לוותר על המסכות בחוץ, בחופי הים ובטבע, אמר: "במקומות כאלה החשיבות של המסכות הרבה יותר נמוכה ואפשר לוותר עליהן. העניין פה הוא לא לייצר בלבול נוסף – איפה כן ואיפה לא – אז זה נשאר". 

על פתיחת המסעדות ואולמות האירועים אמר אש כי מרגש לראות את הציבור חוזר, למה שהכי קרוב לחיים נורמליים, אך מצד שני יש חששות מעלייה בתחלואה. הוא הוסיף: "הלחץ מלמטה לפתוח היה מאוד גדול, ומבחינת ציבורית היה קשה מאוד לדחות".

על הביקורת שהמתווה לא מובן אמר אש כי "יש הרבה אי בהירות אבל נוציא הבהרה, אנחנו רק בהתחלה. אם ניקח את המסעדות כדוגמה אז בפנים אפשר לפי התו ירוק ובחוץ תו סגול. קבענו גם אחוזי תפוסה ומרחק בין השולחנות, זה לא פשוט אבל זה ברור".

בראיון בגלי צה"ל אמר כי "החשש הגדול שלנו הוא מפני עלייה בתחלואה כתוצאה מאי שמירה על הכללים, דבר שיוביל אותנו למצב בו נצטרך לחזור לאחור". הוא נשאל על פתיחת נתב"ג לכניסת ישראלית, והסביר כי "צריך כאן משמעת עצמית. אין לנו אכיפה מספקת ויש סיכון לא קטן להכנסת מוטציות לישראל".

"נצטרך לעקוב אחרי המדדים וכל עוד העלייה נשלטת ואין השפעה על מספר החולים הקשים נוכל להמשיך בדרך הזאת", אמר אש בראיון ל'ווינט'. "מה שמכוון אותנו זה מספר החולים קשה. כן, אנחנו ברמה לא נמוכה, 700 חולים קשה זה לא מעט אבל זה משהו שמערכת הבריאות יכולה להתמודד איתו. אם נראה שמתחילה להיות עלייה ונגיע למספרים גבוהים מאלה שמערכת הבריאות יכולה להשתלט עליהם, אז נצטרך לשים מגבלות ולסגור דברים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים