שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אצביע נגד ממשלה עם המשותפת ומרצ"
שיקלי מבהיר
בליכוד ובציונות הדתית מסמנים גם את ניר אורבך כמועמד נוסף להתנגדות לממשלה המסתמנת • ח"כ עידית סילמן הבהירה שלא תערוק מבנט
תגיות:
שר התפוצות עמיחי שיקלי | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

ח"כ עמיחי שיקלי ממפלגת 'ימינה' הודיע הבוקר (חמישי) כי יצביע בכנסת נגד ממשלת שמאל אפשרית של יו"ר מפלגתו ח"כ נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד. בציוץ בטוויטר כתב ח"כ שיקלי: "שלא תהיינה אי הבנות, אצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ בדיוק כפי שהתחייבנו לבוחר".

שיקלי הבהיר כי הוא "אוהב את כל עם ישראל, פועל גם לא מעט לחיזוק הקשר עם ערביי ישראל אבל בוחר לקדם השקפת עולם לאומית ציונית ומה לעשות זה לא מתכנס עם תביעת קציני צה״ל בבית הדין בהאג במקרה של מרצ או תמיכה בסמיר קונטאר במקרה של המשותפת. ולא פחות חשוב לא מוכן לתת יד לחרם על מיליון וחצי מצביעי ימין".

מנגד, ח"כ עידית סילמן, חברת הבית היהודי לשעבר שחברה לבנט, אמרה למקורביה כי אין בכוונתה לעזוב את מפלגת ימינה: "אין שום סיכוי שאערוק מבנט. אני מגבה אותו באופן מוחלט, אנחנו אגרוף ברזל אחד".

ב'כאן חדשות' דווח כי בליכוד ובמפלגת ציונות הדתית פותחים במאמצים להמשיך ולשכנע ח"כים מימינה להתנגד לממשלה המסתמנת, כשהח"כ הבא שסומן לכך הוא ניר אורבך. אורבך, שהיה עד לפני כמה חודשים מנכ"ל הבית היהודי, קשור באופן ישיר ללא מעט רבנים שמתנגדים להקמת ממשלה שכזו וכעת הכוונה היא למקד את הלחץ בו, כדי להוביל לח"כ נוסף שיתנגד לממשלה. אתמול כינס אורבך כמה מאנשיו על מנת להתייעץ ולהבין באיזה צעדים ינקוט בצל הדילמה שבפניה הוא עומד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיבח בדבריו אמש את שיקלי: "הם (ימינה) מפירים אחת לאחת את כל ההתחייבויות שלהם, וזאת הסיבה שחבר הכנסת שיקלי, באומץ לב ויושרה, אמר שהוא לא מוכן להיות חלק מהממשלה המסוכנת הזאת".

בכירת ימינה ח"כ איילת שקד שברה אמש שתיקה פומבית ופרסמה גיבוי למהלכים של יו"ר המפלגה נפתלי בנט: "מאז הבחירות עבדנו, נפתלי ואני, קשה מאוד כדי שתקום ממשלת ימין. קשה מאוד מאוד. אפשר לספר סיפורים ולמלא את הארץ ספינים, אבל בסופו של דבר נתניהו לא הצליח להקים ממשלת ימין, בגלל התנגדות סער וליברמן, ובגלל ההתעקשות של בצלאל. מתחילת הדרך, 7 המנדטים של ימינה היו חלק מגוש הימין, ללא תנאים וללא חרמות".

"אני הולכת עם נפתלי דרך ארוכה. נכנסנו יחד לחיים הציבוריים. אני לא בטוחה שיש תקדים לאמון שיש בינינו. אני רוצה להבהיר: נפתלי הגיע למשא ומתן עם נתניהו בידיים נקיות, בלב פתוח ובנפש חפצה. הוא ישב בישיבות ליליות, פגש את כל מי שיכל, הפך כל אבן, כדי שתקום ממשלת ימין. ראיתי זאת בעיני- הוא עשה כל שיבכולתו, וגם מעבר לכך, כדי שזה יקרה".

"אני יכולה להבין את הבלבול וגם את הכעס, אבל לא אתן יד להשמצות פרועות: בנט אמר מההתחלה שינסה להקים ממשלת ימין וכך עשה. הוא גם אמר שיעשה כל מאמץ למנוע בחירות נוספות- וכך כעת הוא יעשה. כמו שאמרנו, תמיד נחתור ונעדיף ממשלת ימין".

"אנחנו אנשי ימין אידיאולוגים שאחראים לחלק מהמהפכה שהתרחשה פה בשנים האחרונות. הכנסו לשיח הפוליטי את ערך הריבונות כשנאום בר אילן היה המצפן, שינינו את השיח המשפטי משיח פרוגרסיבי לשיח שמרני, התחלנו להסדיר את ההתישבות ושינינו את השיח מפינוי להסדרה. על כל הערכים האלה נעמוד, תמיד".

"אני מכירה את נפתלי היטב ומאמינה בכנותו, באהבה הגדולה שלו לעם הזה, וביכולת שלו להתעלות ברגעי משבר. אנחנו פועלים יחד ובעזרת ה׳ נעשה ונצליח", דברי ח"כ איילת שקד בפוסט שפרסמה בפייסבוק.

במכתב שכתב אתמול לבנט הסביר ח"כ שיקלי: "כמו רבים וטובים בעם ישראל אני מאמין שהליכה לבחירות חמישיות היא אפשרות רעה מאוד, מוצא אחרון. כמו רבים וטובים אני מאמין שריענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים חיונית, אך לא בכל מחיר".

הח"כ נימק מה עומד מאחורי התנגדותו להקמת ממשלה של בנט ולפיד. "אני מתנגד לממשלה המסתמנת בשלושה מישורים: בצד האתי – אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה שתוציאה אותנו מהבוץ. התחייבנו 'שלא נשב עם מרצ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בהאג'. התחייבנו ש'לא נכתיר את יאיר לפיד לראשות הממשלה, לא בצורה רגילה, לא ברוטציה ולא בשום דרך'. אפשר ולא נוכל לממש את מלוא התחייבותינו לבוחר וזה אכן מובן, אך אין לנו את המנדט להפר את כולן. הקמת ממשלה כזו משמעה סתירה מובהקת לזהותה הבסיסית של מפלגת ימינה".

"בציר הדמוקרטי – ימינה היא למוטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי, אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית. במפלגת הליכוד ובעומד בראשו. מה לנו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים השחורים?".

"בציר הלאומי – המחשבה לפיה הממשלה הצפויה תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה, ואינה מתכתבת עם המציאות המדינית והבטחונית". שקלי הוסיף במכתב: "יש לי אמון בטוהר כוונותיך ולכן בשמם של רבים מאוד מבוחרינו אני מבקש ממך לשקול שנית את המהלך".

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה למכתב: "מכבדים את עמדת ח"כ עמיחי שיקלי, שהייתה ידועה לנו. ימינה מחויבת לעשות הכול כדי להקים ממשלה יציבה ומתפקדת כדי למנוע הידרדרות לכאוס של בחירות חמישיות, וכך תעשה". בנוסף לכך, גורמים בימינה טוענים כי שיקלי פירט את ההתנגדות שלו להקמת ממשלת שמאל, אולם לא הכריע סופית בעניין ולא הודיע כי גיבש החלטה סופית להצביע נגד ממשלה עם לפיד. כאמור, הבוקר הותיר את הדברים ללא ספק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים