שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ארה"ב גינתה את הריסת בית מחבל הרוצח
ביידן בגיבוי לטרור
שגרירות ארה"ב: "בית של משפחה שלמה לא צריך להיהרס בגלל מעשיו של אדם אחד". לשכת בנט: "מכבד את הממשל האמריקני, פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון"
נשיא ארה״ב ג'ו ביידן | צילום: archna nautiyal, שאטרסטוק

תגובה חריפה וראשונה מסוגה: שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה היום (חמישי) הודעה חריגה בה היא גינתה את הריסתו הבוקר של בית המחבל מונתסר שלבי שרצח לפני חודשיים את יהודה גואטה מירושלים בפיגוע ירי בצומת תפוח.

"אנו עוקבים אחר דיווחים שהבית נהרס", נכתב בהודעת השגרירות, "אנו מאמינים שכל הצדדים צריכים להימנע מצעדים חד-צדדיים המגבירים את המתיחות וחותרים תחת המאמצים לקדם משא ומתן לפתרון שתי המדינות, וזה בהחלט כולל הריסה כענישה של בתי פלסטינים. כפי שהצהרנו פעמים רבות, לא ניתן להרוס בית של משפחה שלמה כתגובה לפעולה של אדם בודד. בשל שיקולי פרטיות, לא נוכל לומר מעבר לכך".

גורם בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב להודעה האמריקאית ומסר כי "ראש הממשלה מעריך ומכבד את הממשל האמריקאי. יחד עם זאת, הוא פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל ולהגנה על חיי אזרחי ישראל".

ח"כ תא"ל (במיל') מירי רגב "הליכוד", בחשבון הפייסבוק: "כשיש ממשלה רופסת בישראל, מזהים את החולשה גם בוושינגטון וגם בטהרן זו הסיבה גם שמנסים לייצר משוואות חדשות, שפוגעות בבטחון המדינה. המשוואה האמריקאית לפיה הרס של בית מחבל פוגע במשפחה אחת, ראויה לתגובה בשאלה מדוע מתעלמים מהרס חייה של משפחה שלמה שאותה הרס מחבל מתועב אחד? אין מה לצפות מממשלה ישראלית פלסטינית בראשות בנט ועבאס. זו מציאות שלעולם לא היתה קורית אצלנו, בממשלת ימין. בע"ה נפיל את הממשלה המסוכנת הזו".

ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "שגרירות ארה"ב לא צריכה להתערב במדיניות הבטחונית של מדינת ישראל הריבונית. ישראל יכולה להגן על עצמה, צריכה להרתיע את אויביה, ואני מצפה משר החוץ יאיר לפיד להבהיר את העניין לאמריקאים באופן נחרץ".

כוחות צה"ל הרסו הלילה את ביתו של המחבל מונתצר שלבי בכפר 'תורמוסעיא' שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין״. המחבל ביצע את פיגוע הירי ב-2 במאי 2021 בצומת תפוח, בו נרצח יהודה גואטה ז"ל ונפצעו שני אזרחים ישראלים נוספים.

ההריסה בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ ב-ׁ23 ביוני 2021. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

משפחת גואטה על הרס בית המחבל: "משפחת גואטה ומחלקת נפגעי איבה של ארגון חוננו מברכים את כוחות הביטחון, צה"ל ושב"כ וכן את מחלקת בג"ץ והשופטים אשר עמדו מול ארגוני השמאל אשר עשו כל שלאל ידם כדי לפגוע ביכולת ההרתעה של צה"ל".

"ארגונים אלו לא בחלו בשום אמצעי, החל מעתירות אוטומטיות מצד המחבלים נגד צה"ל בניצוחה של עו"ד לאה צמל, וכלה בניסיון להפעיל את ארצות הברית נגד ביטחונה של ישראל. אין ספק שעמידתן של מערכת הביטחון ומערכת המשפט מול ניסיונות אלו מחזקת את יכולת ההרתעה כלפי מחבלים פוטנציאליים ומגבירה את ביטחון אזרחי ישראל".

"הריסת בית המחבל היא צעד הכרחי כחלק מחבילת ההרתעה הנדרשת לצמצום פיגועי טרור", נמסר מתנועת "אם תרצו" לאחר פעולת כוחות הביטחון הלילה. "אנו מחזקים את כוחות הביטחון שביצעו את ההריסה וקוראים לממשלת ישראל להורות בפעם הבאה להרוס את בתי המחבלים עוד טרם יוגשו עתירות בנושא ואם יש צורך לאפשר זכות עתירה בדיעבד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים