שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארה"ב ריגלה אחרי מרקל ובכירים נוספים
בעזרת דנמרק
על פי הדיווחים ל-NSA האמריקאית הייתה גישה למסרונים ושיחות טלפון של גורמים בכירים בשבדיה, נורבגיה, צרפת וגרמניה, כולל שר החוץ הגרמני לשעבר
דגל גרמניה ודגל ארה"ב | צילום: Photo Veterok, שאטרסטוק

דיווחים בתקשורת הדנית כי גורמים בשירות החשאי של דנמרק סייעו לסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב לרגל אחרי פוליטיקאים אירופיים בכירים כולל קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בין השנים 2012 ל-2014. חלק מהריגול כלל את מדינות כמו גרמניה, צרפת, שבדיה ונורבגיה.

הדיווח בתקשורת מתבסס על עדויות של מספר גורמים בעלי גישה למידע המסווג שבידי המודיעין הדני. טענות דומות עלו גם בשנת 2013. בעבר אדוארד סנודן מי שכונה 'המדליף האמריקני' טען כי ארה"ב צותתה לטלפון של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. ממשל אובמה לא הכחיש, אך טען כי הטלפון של הקנצלרית לא נמצא תחת מעקב.

על פי הדיווחים, ל-NSA האמריקאית הייתה גישה למסרונים ושיחות טלפון של גורמים בכירים בשבדיה, נורבגיה, צרפת וגרמניה, כולל שר החוץ הגרמני לשעבר פרנק וולטר שטיינמאייר ומנהיג האופוזיציה הגרמני לשעבר פיר שטיינבריק.

לפי חלק מהדיווחים הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב השתמשה בכבלים דנים כדי להתחבר ולהשיג נתונים באמצעות שימוש במספרי טלפון של פוליטיקאים במהלך חיפושיהם באינטרנט. הדבר נעשה לפי הדיווחים בשיתוף פעולה עם ה-FE הדני. זאת אודות לכך שבשטח דנמרק יש כמה תחנות נחיתה מרכזיות לכבלי אינטרנט תת-ימי המובילות אל מספר מדינות כמו שבדיה, נורבגיה, גרמניה, הולנד ובריטניה.

בתחנת הרדיו 'דנמרק' אמרה שרת ההגנה של דנמרק כי "האזנות סתר של מדינות בעלות ברית קרובה אינן מקובלות". עוד דווח בשידור כי לפני כשנה הושעו מתפקידם ראש המודיעין ועוד מספר פקידים בעקבות חקירה פנימית והאשמות על עוולות חמורות. ה-FE הדני וה-NSA האמריקאי לא הגיבו על הדיווחים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים