שיתוף
תגובות
יהדות » סיפור לשבת » "אתה בריא ותבקש פטור מסיבה רפואית"
סיפור לשבת
בחור אחד קיבל הוראה מהרבי להשיג פטור מגיוס דווקא עם אישור מהרופא. שנים רבות עברו, היהודי נתבע למשפט ואז הכל הובן
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

הבחורים שעמדו בחדרו של הרה"ק רבי יצחק מבוהוש (י' באלול יום פטירתו), ציפו לברכתו של הרבי כדי שיינצלו מגזירת הגיוס לצבא הנכרי.

שתי דרכים רווחות היו בימים ההם להיפטר מגיוס: א. על ידי שוחד לרופא הבודק, ש'ימצא' מחלה כלשהי בנבדק. (בדרך זו היה סיכון. כי אם הרופא היה שונא ישראל, היה יכול לשלוח את המשחד לכלא.) ב. לשכור עדים שיעידו שהמועמד לגיוס גדול בעשר שנים מגילו האמיתי ובכך ייפטרו מחובת הגיוס.

אחד אחד ניגשו הבחורים אל הרבי. לכולם אמר הרבי שיביאו עדי שקר לפני הפקידים כדי שישנו את גילם, כך שיהיו פטורים מחובת גיוס לצבא.

לכולם, חוץ מאחד. בחור צעיר בשם ירחמיאל, קיבל מהרבי הוראה להתייצב אצל הרופא הצבאי ולבקש ממנו פטור משירות צבאי בשל סיבות רפואיות.

ירחמיאל פחד מאוד. הוא היה בחור חזק וחסון ולא הייתה בדרך הטבע שום סיבה שהרופא יפטור אותו מגיוס. אבל כמובן שהוא שמר את דברי הרבי מבוהוש. הוא נכנס אל הרופא, וקיבל ממנו – בניגוד לכל היגיון – מסמך חתום ומאושר הפוטר אותו מגיוס.

שנים רבות עברו. ירחמיאל הצעיר הפך להיות בעל בעמיו, יהודי בר אוריין המלא וגדוש בתורה ובמצוות ששלח ידו במסחר התבואה וראה ברכה בעמלו.

באחד הימים שלח ר' ירחמיאל את אחד מעוזריו אל גוי בכפר סמוך שקיבל ממנו כמות גדולה של תבואה בהקפה. כעת נדרש הגוי לשלם את החוב. הגוי סירב.

הגיש ר' ירחמיאל נגד הגוי תביעה אזרחית בבית המשפט, בה נדרש לשלם את חובו.

לאחר ימים ספורים הגיע הגוי אל ר' ירחמיאל ואיים עליו שאם לא יבטל את התביעה המשפטית נגדו, הוא יגרום לו צרות צרורות. "אתה עוד תתחרט על זה שתבעת אותי למשפט, אני יודע בדיוק בן כמה אתה".

ר' ירחמיאל שמע את האיומים, אבל לא התרגש. הגוי חייב לו כסף והוא ישלם אותו כמו שצריך.

תוך ימים ספורים קיבל ר' ירחמיאל זימון לעיר דורהוי, עיר המחוז. הוא התבקש להתייצב בבית המשפט ביום מסוים, התובע היה כמובן הגוי שחייב לו כסף.

בהגיע יום המשפט הגיע ר' ירחמיאל לדורהוי וניסה להבין מה האשמה שמייחס לו הגוי.

התובע התייצב על הדוכן והצהיר שיש לו עדים שמעידים באיזו שנה בדיוק נולד ר' ירחמיאל, ושהוא משתמט כבר מספר שנים מגיוס לצבא על ידי ששכר עדי שקר ששינו את גילו, לכן יש להעניש אותו במלוא חומרת הדין.

שמע ר' ירחמיאל את התביעה ונשם לרווחה. רק עתה הבין את הוראתו המשונה של הרה"ק מבוהוש שהורה לו לפני מספר שנים לנהוג אחרת משאר הבחורים ולא לשנות את גילו, כי אם ללכת לרופא הצבאי.

תיקו האישי של ר' ירחמיאל הובא במהירות לבית המשפט, השופטים עיינו בתיק ומצאו שסיבת הפטור היא בשל בדיקת הרופא הצבאי שפטר את היהודי מגיוס.

ראשית, נדרש הגוי התובע לשלם את הוצאות המשפט של שני הצדדים. אך השופט לא הסתפק בכך והטיל עליו סכום פיצויים גבוה לשלם לר' ירחמיאל, על עלילת השקר שחשב לטפול עליו על-לא עוול בכפו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים