שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » באופוזיציה ביקשו למנות את בוגי יעלון לרה"מ
בנט מנע פוטש
סירובו של יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט לתמוך ביוזמה מנעה את האפשרות להדחת ממשלת נתניהו • בזמן שלפיד בחר למלא פיו מים, הכריז בנט על התמודדותו לראשות הממשלה
משה בוגי יעלון | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת תל"ם, ח"כ משה (בוגי) יעלון, כמעט ומונה לראשות הממשלה בפוטש פוליטי שיזמו מפלגות האופוזציה. כך דווח בשבת ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, המהלך נרקם לאחרונה במסדרונות הכנסת על ידי גורמים באופוזיציה, שביקשו להוביל הצבעת אי אמון קונסטרוקטיבי בממשלה והחלפתה בממשלה בראשות יעלון – לתקופה מוגבלת. זאת, בתנאי להתחייבות מצידו של יעלון כי הוא לא יתמודד בבחירות הבאות לראשות הממשלה.

למעט יו"ר האופוזיציה ומפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, ששמר על שתיקה מאחר והוא רואה בעצמו כמועמד לראשות הממשלה, זכתה היוזמה לתמיכה מקיר לקיר. אפילו 'הרשימה המשותפת' תמכה בה. אלא שמי שהפיל את ההצעה הוא יו"ר 'ימינה' חה"כ נפתלי בנט.

בנט, שאצבעות חברי מפלגתו נדרשו ליוזמה, הודיע עם צאת השבת כי מפלגתו לא תהיה שותפה "לפוטש בתמיכת היבה יזבק או לתרגילים אפלים". בהודעה שפרסמה 'ימינה' נכתב, כי "לא מחליפים טריפה בנבלה. יש ללכת לבחירות ולהחליף את ממשלה נתניהו-גנץ הכושלת בממשלה חדשה, רחבה ונמרצת בראשות נפתלי בנט שתטפל בקורונה, בכלכלה ובאיחוי השסעים בעם".

בכך הכריז בנט לראשונה באופן רשמי כי בכוונתו להתמודד בבחירות הבאות לראשות הממשלה. בנט זכה בחודשים האחרונים ל-20 מנדטים ומעלה בסקרים, אך בימין מעריכים כי בדומה למערכות בחירות קודמות, ברגע האמת צפוי מספר המנדטים של 'ימינה' להיות נמוך בהרבה מאשר בסקרים. עם זאת, במידה וחקירות נתניהו ימנעו ממנו להתמודד שוב לראשות הממשלה, עשוי בנט אכן להיות מועמד הימין לראשות הממשלה.

בליכוד מיהרו להגיב להודעת 'ימינה', ואמרו כי הם "מצרים ונדהמים מהכינוי של בנט 'טריפה' לראש הממשלה, אחרי שתמך בלפיד לראשות הממשלה". עוד נכתב בהודעה, כי הם "מציעים לבנט וסמוטריץ ולכל האופוזיציה לא להתמקד בפילוג ובעשיית הון פוליטי על גב המחלה אלא באחדות העם ולברך על ההישג ההיסטורי שראש הממשלה נתניהו מוביל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים