שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » באופוזיציה תקפו את תקציב המדינה שאושר
"רע וחזירי"
סמוטריץ אמר: "זה תקציב שמשקף סולם עדיפויות ערכי חילוני שמאלני למהדרין", שר האוצר לשעבר: "זהו תקציב של גזרות קשות ומיסים שיוטלו על כל אזרחי ישראל"
בצלאל סמוטריץ' | צילום: אתר הכנסת

ממשלת בנט-לפיד אישרה את תקציב המדינה לשנים 2020-2021. לאחר אישור הממשלה, התקציב יובא גם לאישור הכנסת,  לאורך הלילה התנהלו משאים ומתנים בחדרים נפרדים, ובבוקר הגיעו הצדדים לסיכום על סעיפי התקציב הדו-שנתי. באופוזיציה תקפו את התקציב "תקציב רע למדינה", "תקציב חזירי".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "התקציב שאושר היום בממשלה הוא תקציב רע. הוא פוגע פגיעה קשה בחלשים, פוגע בנכים ובקשישים, פוגע בחקלאים, פוגע בנשים וגם לא עושה כלום לעשירים, סתם תקציב רע שלא מיטיב עם אף אחד. במקביל, אנחנו בודקים האם תקציבי החינוך התורני נפגעו, לעומת תקציבים אחרים".

חבר הכנסת שלמה קרעי תקף את ה"תקציב החזירי", כלשונו: "יש על התקציב הזה שאושר הבוקר בממשלה דגל שחור שמתנוסס. תקציב פוגעני שכולו פגיעה בחלשים. פגיעה בנוסעי התחבורה הציבורית, מיסים על גבי מיסים, מס שתייה קלה, ועוד ועוד, הכל כדי לממן את ממשלת הגובים המושחתת הזאת". קרעי אמר לחברי הכנסת שנכחו בדיון בוועדה כי "אין לכם מושג כמה עולה לסטודנט הנסיעה, וכמה יעלה לו אחרי הרפורמה הזאת. בקואליציה ימכרו את אמא שלהם בכדי שהממשלה לא תיפול. התקציב שאושר הוא בבחינת דגל שחור".

ח"כ משה ארבל (ש"ס) אמר כי הוא מעדיף תקציב המשכי ובלבד "שלא פוגע באוכלוסיות חלשות מאשר תקציב קפיטליסטי חזירי כפי שאושר בממשלה.

גם חברת הכנסת קטי שטרית התייחסה לאישור התקציב על ידי הממשלה "שרי המיסים אישרו הלילה: עשירים יהיו עשירים יותר. עניים יהיו עניים יותר. תקציב הביטחון כתקציב התנועה האיסלאמית. ‏בממשלת תל אביב רעננה אושר תקציב של 150 מיליארד ש"ח למטרו בגוש דן, 0 ש"ח לרכבת והתחבורה הציבורית בפריפריה".

יו"ר רשימת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר בראיון ל־103fm והגיב לדברים: "נכון להצעת התקציב שהונחה על שולחן הממשלה לפני ישיבת הממשלה, זה תקציב שאין לו שום בשורה לפריפריה, לחינוך, לזהות היהודית ולהתיישבות בנגב ובגליל וביהודה ושומרון. זה תקציב שמשקף סולם עדיפויות ערכי חילוני שמאלני למהדרין".

סמוטריץ הוסיף: "לא ראיתי פה שום בשורות חיובית לערכי ימין ולמי שרוצה כאן מדינה יהודית, אנו רגילים להשתמש במונחים של ימין ושמאל ובמונחים של יהודה ושומרון, אך היום אנו נמצאים בשאלה של המדינה היהודית, הציונית והדמוקרטית, או מדינת כל אזרחיה חילונית פרוגרסיבית. כשניצן הורוביץ הולך לתת ביטוח בריאות ממלכתי לכל המסתננים ומהגרי העבודה הבלתי חוקיים, לקבע את מעמדם כאן בארץ ולפגוע ברוב היהודי, זה לא מדיניות ימין".

בהמשך דבריו, תקף יו"ר הציונות הדתית את ראש הממשלה החלופי ושר החוץ יאיר לפיד, לדבריו: "אצל יאיר לפיד אין משמעות למילים, יום אחד הוא יכול להתנגד לחוק הנורווגי ולטעון שהוא קץ הדמוקרטיה, ויום אחר לתמוך בו בכל נימי נפשו, כך גם בהרבה דברים שהממשלה עושה, זאת בניגוד מוחלט לכל מה שהוא אמר קודם. כמו שמשלמים עכשיו אתנן לכל אצבע סוררת ומיד ממנים אותו לתפקיד חסר משמעות כמו סגן שר הכלכלה ושר במשרד רה"מ שעד היום אף אחד לא מבין ולא יבין. אני לא הייתי חבר בממשלה הקודמת, התנגדתי לממשלה מנופחת ומבוזבזת גם בממשלה הקודמת וגם עכשיו, יש מחיר לדמוקרטיה וזה בסדר".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב אף הוא "כסף למועצת השורא ולא לשכונות. ממשלת ישראל חייבת לעוף הביתה. מדובר בממשלה רעה שמעבירה תקציב רע. התקציב רע לנגב, רע לבריאות, רע לצביון היהודי, רע לשכבות החלשות ובקיצור רע למדינה. כשלוקחים מהתקציב 53 מיליארד שקל למועצת השורא, במקום לנתב אותו לשכונות, לבריאות ולצרכים החשובים, זה תקציב מסוכן וניאבק להפיל אותו בכנסת בכל כלי פרלמנטרי עד שהממשלה הרעה הזאת תעוף הביתה".

שר האוצר לשעבר ח״כ ישראל כ״ץ אמר כי "זהו תקציב של גזרות קשות ומיסים שיוטלו על כל אזרחי ישראל, תוך העלאת יוקר המחייה ופגיעה באיכות החיים בתחומים מרכזיים, מביקורי רופא וצרכנות ועד קבלת שרותים רבים, ללא שום צורך כלכלי אמיתי ובניגוד למה שתוכנן, אך ורק בגלל ״מס עבאס״ וההתחייבות לממן עשרות מיליארדים נוספים לתנועה האיסלמית". לדבריו, "מעולם לא הייתה ממשלה שפגעה באזרחי ישראל באופן כה קשה למען הישרדותה הפוליטית, תוך השענות על מפלגה אנטי יהודית ואנטי ציונית. אני מצפה מהממשלה לפרסם בפומבי מהם הסעיפים בתקציב ומהם הסכומים שצבע מנסור עבאס לטובת מימוש ההתחייבויות שנתנו לו".

בין הרפורמות שאושרו בתקציב: מס על משקאות ממותקים, העלאת גיל הפרישה לנשים, פגיעה ברבנות הראשית לישראל והכנסת רגלם של רפורמים למדינת ישראל, תשלום על כניסה לעיר תל אביב ברכב פרטי, ועוד. על פי הודעת משרד האוצר, תקציב המדינה ל-2021 יעמוד על כ-432.5 מיליארד שקל ועל כ-452.5 מיליארד שקל ב-2022. הגירעון יעמוד ב-2021 על 6.8% ועל 3.9% ב-2022.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים