שיתוף
תגובות
משפט » בג"ץ העניק ארכה של חמישה חודשים נוספים
באופן מפתיע
למרות הביקורת הנוקבת שהשמיעו השופטים נגד התנהלות המדינה והסחבת בה היא נוקטת לאורך השנים, העניקו השופטים למדינה ארכה נוספת להגיש את עמדתה
הכותל המערבי | צילום: Fominayaphoto, שאטרסטוק

באופן מפתיע, החליט בג"ץ שלא להתערב לפי שעה בעתירת הרפורמים נגד המדינה בענין מתווה הכותל, למרות שבדיון שהתקיים ביום שלישי מתחו השופטים ביקורת קשה על התנהלות המדינה.

השופטים הביעו מורת רוח מסחבת המדינה בקידום הכשרת רחבת התפילה של הרחבה הדרומית המיועדת לזרמים הלא אורתודוקסים. "בהמשך לדיון שהתקיים בפנינו אתמול ולטיעונים שנשמעו בו, אין לנו אלא להצר על העיכוב הניכר שחל בקידום הטיפול בהכשרת הרחבה הדרומית של הכותל המערבי לתפילה", כתבו השופטים.

עם זאת, הבהירו השופטים כי בשלב זה לא יכריעו בעתירה והורו למדינה להגיש בתוך חמישה חודשים הודעה מעודכנת בנוגע למימוש החלטת ועדת השרים על "התאמה ותכנון ל'עזרת ישראל' באתר קשת רובינסון כמרחב קולט קהל".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה להחלטה, כי "אוזלת ידן של הממשלות לאורך השנים, מביאות את ענייני הכותל לבית המשפט. אם כיום, האחריות על ניהול הכותל מופקדת בידי קבוצה מצומצמת, ראוי מלכתחילה לפתור את הסוגיות בדרך של הסכמה בין כלל חלקי העם היהודי. כעת, תנועת נאמני תורה ועבודה מבקשת לקדם מחדש את 'חוק אחדות הכותל', המבקש להרחיב את אופן הניהול".

לדבריהם, "לפי ההצעה, הכותל צריך להיות מנוהל בידי מעגל שותפים המייצג את העם היהודי כולו, בארץ ובתפוצות, על זרמיו ועל חילוקי הדעות שבו. לא ייתכן שציבור שומרי ההלכה אתו אנו נמנים, ישב בשקט שעה שמיליוני יהודים רואים שמדינת ישראל אינה נותנת להם ביטוי במקום שאמור לאחד את העם היהודי כולו".

כזכור, לקראת הדיון בבג"ץ שהתקיים ביום שלישי, הביעו גורמים שונים חשש כי בג"ץ עומד להכריע בעד העתירות הקנטרניות שהוגשו לאחר שהשופטים דחו את בקשת המדינה לתת זמן נוסף בכדי להגיע לפתרון בסוגיות אשר עלו בכלל העתירות.

כאמור, בית המשפט החליט להעניק ארכה נוספת של חמישה חודשים – למרות הביקורת שנשמעה נגד המדינה במהלך הדיון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים