שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בג"צ דחה פה אחד את העתירות נגד נתניהו
הקמת הממשלה
בג"ץ הפתיע השבוע את כל הציניקנים כאשר דחה פה אחד את עתירות ארגוני השמאל נגד נתניהו וההסכם הקואליציוני, מנגד השופטים 'הזמינו' את העותרים לבוא ולעתור בפניהם שוב עם כינונה של הממשלה
פטיש שופט | צילום: Aldeca Productions, שאטרסטוק

לאחר יומיים של דיונים קדחתניים שנמשכו שעות ארוכות ולאחר יממה מורטת עצבים, בג"ץ הפתיע עם דחיית שתי העתירות שהונחו על שולחנו, האחת לפסול את בנימין נתניהו מהמשך כהונתו כראש ממשלה תחת היותו חשוד בפלילים, ועתירה נוספת נגד סעיפים בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן.

בהחלטתם ציינו השופטים, כי בהינתן תגובות באי כוחו של ראש הממשלה לעתירות, הרי שלפי שעה אין עילה הדורשת את התערבותם בהליכי הכנסת. עם זאת שופטי בג"ץ רמזו בהחלטתם, כי הם שומרים לעצמן את הזכות להתערבות עתידית בפרטי ההסכם הקואליציוני לאחר שאלו יעברו את אישור המליאה.

בליכוד הועברה ההנחיה המבקשת מהח"כים שלא להגיב על פסיקת בית המשפט ואילו בחוגי השמאל נאלצו לנשוך שפתיים תוך קריצה לעבר השופטים לאמור, "הבנו את הענין, ניפגש שוב בהקדם, עם העברת חוקי הממשלה החדשה במליאת הכנסת".

ב"תנועה לאיכות השלטון" שעתירותיה נדחו מיהרו להגיב: "כשר, אבל מסריח, אנו מכבדים את פסיקת בג"ץ אך ערכית ומוסרית לא ניתן להשלים עם ראש ממשלה החשוד בפלילים".

לדברי הכתב הפרלמנטרי של התאגיד זאב קם, "‏גם כששופטי בג"ץ כבר מודים שאין עילה להתערבות משפטית בהסכם הקואליציוני, עדיין קשה להם להרפות לחלוטין. ולכן הם מדגישים בהחלטתם שאמנם הם לא מתערבים אבל רק "לעת הזו". במילים אחרות, אומרים שופטי העליון, עוד לא סיימנו. נתראה בהמשך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים