שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בג"צ הורה למדינה לנמק את ביטול המימון למעונות
ניצחון להורים
עו"ד זלמן בלאק שייצג בעתירה הגיב להחלטה: "כצפוי בג"ץ עצמו הבין שההחלטה התקבלה בצורה חפוזה שפוגעת באופן בלתי מידתי באימהות, בילדים ובבעלות המעונות"
משפט | צילום: photobyphotoboy, שאטרסטוק

בדיון שהתקיים היום בבג"צ בעניין ביטול המימון למעונות היום אותו הגישו ארגון 'אמת ליעקב', השופטים נתנו צו על תנאי. המדינה תצטרך להסביר מדוע לא יוחלו מבחני התמיכה החל משנת הלימודים הבאה.

עו"ד זלמן בלאק שייצג את הארגון בעתירה הגיב: "כצפוי בג"ץ עצמו הבין שההחלטה התקבלה בצורה חפוזה שפוגעת באופן בלתי מידתי באימהות, בילדים ובבעלות המעונות, ולכן הוא דרש מהמדינה לנמק מדוע לא לדחות את הכנסת הקריטריונים החדשים לתוקף רק לשנת הלימודים הבאה. אנו מקווים כי המדינה תחזור בה מההחלטה הרעה והחפוזה הזו".

ח"כ יעקב אשר בתגובה לבג"ץ המעונות: "כפי שאמרנו מתחילה, גזירת ליברמן נגד מעונות היום החרדים התקבלה בלהיטות ומתוך תאוות נקם ללא שום חשיבה מקצועית, כשמשרד ממשלתי מבצע צעד דרקוני חסר תקדים באמצע שנה מבלי שנבחנו כלל ההשלכות ובניגוד לכל מינהל תקין. אפילו שופטי בג"ץ לא היו יכולים להתעלם מכך".

ח״כ משה ארבל: "אני מברך על החלטת בג״צ מהיום ליתן צו על תנאי בנושא סבסוד המעונות לאברכים. ההחלטה מעידה כאלף עדים על חוסר המקצועיות של איווט ליברמן וחבריו בהליך קבלת החלטות המונע משנאת חרדים ולומדי תורה".

פורום "תורתם אומנותן" של נשות האברכים בציונות הדתית הגיבו: "גם שופטי בג"ץ הבינו שאין היגיון בהחלטה של השר ליברמן לבטל את הסבסוד לכל ההורים כשכל התינוקות כבר נמצאים במעונות".

"שופטי בג"ץ בסך הכל הפעילו את השכל הישר, לאחר שגם הם הבינו שאין היגיון בהחלטה לבטל את הסבסוד לזכאות תוך כדי שנת הלימודים שכבר התחילה. הם בסה"כ ביקשו מהמדינה להשיב בצורה פשוטה לשאלה: מדוע ההחלטה של השר ליברמן לא תיכנס לתוקף משנת הלימודים תשפ"ג? מה היה כל כך דחוף? זו שאלה שלעו"ד שייצגה את המדינה פשוט לא היתה תשובה".

"כעת ברור לכולם שההחלטה של השר ליברמן נעשתה בחוסר רגישות, ומתוך רצון לחנך אותנו. לכן גם לא היה אכפת לו לבטל את הסבסוד תוך כדי שהילדים כבר לומדים במעונות".

"בינתיים, עד שהממשלה תואיל בטובה להסביר מדוע היה לה כל כך חשוב ליישם את ההחלטה הפוגענית הזו לאחר שכבר התחילה השנה – כל ההורים במדינת ישראל שיש להם ילדים במעון ישלמו מחיר מלא, לא משנה אם הם דתיים, חילונים או חרדים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים