שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בדיקות ה-PCR לילדים תהיה בתוקף למשך שבוע
לצורך תו ירוק
עוד אושר בוועדה כי ילדים עם תעודת נכה פטורים מבדיקת קורונה בכניסה למקומות הפועלים בתו ירוק. בית תפילה עד 50 מתפללים אינו חייב לפעול לפי הגבלת תפוסה
בדיקת מעבדה לנגיף הקורונה | צילום: Cryptographer, שאטרסטוק

ועדת החוקה אישרה היום (ראשון) כי בדיקת PCR של "מגן חינוך" לילדים תהיה תקפה לצורך תו ירוק למשך שבוע, במקום 72 שעות. עוד אושר בוועדה כי ילדים עם תעודת נכה פטורים מבדיקת קורונה בכניסה למקומות הפועלים בתו ירוק (במקום הוראת השעה הקודמת שנתנה פטור רק לילד עם תעודת נכה שמקנה פטור מתור).

התקנות מבהירות כי בית תפילה הפועל בתו סגול עד 50 מתפללים אינו חייב לפעול לפי הגבלת התפוסה של אדם אחד ל-7 מ"ר (כן כפוף להגבלת התקהלות, 50 במבנה, 100 בשטח פתוח).

התקנות כוללות בנוסף, הוראת שעה מתווה תפילות בכותל – מגבלת תפוסה של 8,000 אנשים שיחולקו ל-15 קבוצות נפרדות (קפסולות) לפחות. האחריות לוויסות הנכנסים תוטל על הקרן למורשת הכותל המערבי שהוגדרה להיות "המפעיל". בנוסף הקרן תמנה סדרנים שיידעו את השוהים במקום על החובה לעטות מסיכה.

עוד כוללות התקנות הוראת שעה PCR ציבורי לילדים בתפילות בימי החג, לפיה תתאפשר בדיקת PCR במימון ציבורי בכניסה לתפילות במקום שפועל בתו ירוק לילד או מנוע חיסון.

הוראת שעה נוספת מאריכה את תוקף בדיקות ה-PCR בראש השנה, כך שתוקפן של כל בדיקות ה-PCR (ציבוריות ופרטיות) יהיה 96 שעות במקום 72. זאת מאחר שבחג עלולות התוצאות להתעכב, וכן יש בכך לתת מענה גם למי שמגיע למלון יום אחרי החג, ולא יכול לנסוע להיבדק במהלך ימי החג.

בלחץ הוועדה התחייב משרד הבריאות כי כמות תחנות הבדיקות הפרוסות ברחבי הארץ בערב החג ובחג לא תפחת מכמות התחנות הפועלות בסופי שבוע בשגרה, כי שעות הפעילות שעות יורחבו והן יתוגברו בעת הצורך.

המשטרה התחייבה שלא תהיה אכיפה בררנית ולא יינתנו הקלות באכיפה ביחס למנייני התפילה בחגים, וזאת בהמשך לשאלת יו"ר הוועדה לגבי פרסומים בתקשורת אודות פגישת מפכ"ל המשטרה עם נציגי הציבור החרדי בנושא.

חברי הוועדה הציבו דרישה כי בתקנות הבאות יוחרגו הבריכות והמסעדות בשטח פתוח מהתו הירוק. התקנות הוארכו עד ל-15.9.21, כך שהוועדה תוכל לשוב ולבחון את המתווה ביחס ליום כיפור ולחג הסוכות.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש: "אנחנו נמצאים בנקודת זמן מורכבת, יש סימנים טובים לבלימת הגל שהגיע לשיאי מאומתים יותר מהגלים הקודמים. לשמחתנו מבחינת החולים הקשים הרמה הייתה יותר נמוכה בזכות החיסונים. בימים האחרונים רואים בלימה של חולים קשים ובסופ"ש רואים גם בלימה של מאומתים. זו תוצאה של שילוב החיסונים והתנהגות יותר זהירה של האוכלוסייה. היום אנחנו במקדם של 1.05, מספר המאומתים ירד. אנחנו בנקודה רגישה סביב פתיחת מערכת החינוך אני שמח שפתחנו, כי זה ערך חשוב מאוד, נקטנו צעדים כמו מבצע הבדיקות המהירות וכללים שונים שקבענו למקומות בהם יש יותר תחלואה, שאני מקווה שיעזרו לנו בשבועיים הקרובים".

עוד אמר: "אנחנו לקראת החגים וראינו מראות מרגיזים על התקהלויות שהן אמנם לפי התקנות, אך עברו על נושא המסיכות וזה מייצר תחרות בין החיסונים מצד אחד לתחלואה הגבוהה. בגלל האירועים ההמוניים ותחילת הלימודים עדיף להיות זהירים בתקופה הקרובה מאשר לקבל החלטה פזיזה שנצטרך לחזור בה בעוד זמן קצר. התקדמנו מאוד בנושא הבדיקות המהירות ואנחנו דוחפים את השוק הזה להנגיש את עצמו".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "דווקא משום שאנחנו מסכימים שלא לייצר אכיפה מוגברת על חרדים, זהו דיון חשוב, אנחנו נותנים לכלי התקשורת לקבוע את סדר היום במובן שיש היעדר מוחלט של אכיפה בהר הבית שם אין בכלל כללים כדי שלא תיווצר בעיית אכיפה. יש נטייה של כל התקשורת, לשים תמונה של חרדי במקרה של הפרות בנתב"ג או בגימנסיה ואנחנו רודפים אחרי המשטרה לתת הכחשות. אני לא חושב שצריך הנחות אכיפה או אכיפה בררנית, אך עלינו לא להיסחף למיקוד התקשורת במגזר החרדי".

מפקד מרחב דוד במשטרה, תנ"צ נתי גור התייחס למתווה התפילות בכותל: "נקבעו 8000 איש בכותל בהתאם לדיונים במל"ל, לגודל המקום, לצפי הקהל שאמור להגיע לכותל. ב-2019 הגיעו כ-30,000 איש לאירועים הללו וההחלטה על 8000 היא כדי לתת מענה בכניסות לכותל ולא ליצור בהתאמה לחצים גדולים במקומות אחרים".

נדב לוריא, ראש משל"ט הבדיקות במשרד הבריאות: "ביום שישי היו 243 תחנות ו-409 עמדות. בשבת היו 166 תחנות ו-305 עמדות. מחר נמשיך באותה מתכונת של יום שישי. הערב נקבל תכנון לשני שלישי ורביעי. ביום חמישי האחרון היו 275 מתחמים. יש ירידה דרמטית בביקוש לביצוע הבדיקות. ההסבר הוא תחילת שנת הלימודים, נשארו יותר בבית וכן היה את מבצע האנטיגן שרוב הילדים נדגמו. לכן, ב-1.9 ראינו צניחה דרמטית".

"יש לנו יכולת להכריח את החברות לפתוח תחנות, אך אנחנו מאמינים בעבודה בשת"פ. אחה"צ נעביר את הפריסה המדויקת. כמות התחנות לא תפחת משישי שבת האחרונים, כולל היערכות לתגבור בכוח אדם למקרה של עומס. המתחמים יאריכו את שעות הפעילות עד כמה שניתן סמוך לחג, כך גם תגדל הקיבולת".

פרופ' נדב דוידוביץ', יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: "אני נמצא בקבינט המומחים, ותמכתי בזמנו בתו הירוק שמשמעותו לסייע בפתיחת המשק, לא לכפות חיסונים. בנושא הבריכות ובנושאים אחרים שקשורים לרווחת התלמידים, אנחנו במצב הפוך ממה שהיה בחודש יוני – אז בוטל התו הירוק, והייתי נגד זה. עמדת האיגוד לגבי בריכות, היא שיש להוריד את התו הירוק. אני חושב שהאיזון הנכון היה בשלבים הראשונים של התו הירוק והוא קצת הופר בתקופה האחרונה. אני מבין את המורכבות של לקחת את בדיקות ה-pcr, אבל יש מצבים כמו בחגים שבהם יש לאשר בדיקות pcr גם לטובת תו ירוק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים