שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » בדרך להסלמה? הקבינט יתכנס לראשונה
כוכבי יטוס לארה"ב
התוכנית לחידוש הלחימה והדיון הראשון בקבינט של בנט: "נראה אם חמאס הבין את המסר". בכיר בג'יהאד האסלאמי בעזה: "אם ישראל תתקוף שוב – הארגונים יגיבו באופן דומה"
בני גנץ, אביב כוכבי, נדב ארגמן ובכירי מערכת הביטחון | צילום: אלעד מלכה

בצל שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר ישראל במהלך השבוע האחרון והתקיפות של צה"ל כתגובה, יתכנס מחר (ראשון) הקבינט המדיני-הביטחוני לראשונה בממשלת בנט-לפיד. הדיון בקבינט יתקיים ללא הרמטכ"ל אביב כוכבי, שנוסע לביקור שתוכנן מראש בארצות הברית.

ב'חדשות 13' דווח כי הקבינט הביטחוני צפוי לאשר את התוכניות המבצעיות לקראת חידוש אפשרי של הלחימה ברצועת עזה. מדובר בתוכניות שהרמטכ"ל אביב כוכבי ושר הביטחון בני גנץ אישרו מתוך ההבנה כי הלחימה בעזרה לא נגמרה, וכי יש להתכונן לימי הלחימה נוספים.

המעברים לרצועה עזה סגורים, ובחמאס מאיימים כי יחדשו את שיגור בלוני התבערה לעבר ישראל אם המעברים לא ייפתחו במהלך השבוע, או לקראת שבוע הבא. גורם ביטחוני הגיב לאיום ואמר כי "למרות 48 שעות רגועות ללא בלוני התבערה, אם שיגור הבלונים יתחדש, צה"ל יתקוף בצורה נרחבת ברצועה".

גורמים מדיניים שצוטטו ב'חדשות 12' הדגישו כי "השבוע יתברר אם חמאס הבין את המסרים שלנו שהעברנו גם בתקיפות ברצועה וגם בצינורות הדיפלומטיים". גורם ביטחוני בכיר מעריך, כי פנינו להסלמה נוספת עם חמאס בעזה במהלך התקופה הקרובה ואין מנוס מכך. "בעוד שבועות או חודשים בודדים תהיה מערכה נוספת, או לפחות כמה ימי לחימה משמעותיים", אמר הגורם.

בכיר בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בעזה, חודאר חביב, אמר לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" כי ארגוני הטרור בעזה העבירו אתמול מסר למצרים, שסבלנותם פוקעת, על רקע תקיפות צה"ל ברצועה והמשך המצור שמוטל עליה. לדבריו, "הארגונים יגיבו באופן דומה על כל תקיפה צבאית של ישראל בעתיד".

הבכיר הוסיף כי "לא נאפשר לממשלת ישראל לכפות את תנאיה על ההתנגדות או לבודד את עזה". חביב ציין כי המפקדה המשותפת של הארגונים בעזה גיבשו עמדה סופית ומאוחדת להתמודדות עם המשך ההתנהלות הישראלית בימים הקרובים.

דובר צה"ל מסר כי "לאחר הערכת מצב ולאור חשיבות הנסיעה החליט הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, לצאת לביקורו בארה״ב כמתוכנן. הרמטכ״ל צפוי להמריא בשעות הקרובות. סגן הרמטכ״ל, אלוף אייל זמיר ימלא את מקומו בהיעדרו ומצוי עימו בקשר רציף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים