שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » בואינג קרקעה שוב את מטוסי ה- 737 MAX
בשל תקלה פוטנציאלית
לאחר תקלה במערכת בקרת הטיסה, שגרמה לתאונות הקטלניות ולקרקוע כל מטוסי ה-MAX, ולאחר שהמטוסים חזרו לשגרה, בואינג מקרקעת שוב בשל תקלה חשמלית
תגיות: ,
מטוס 737 מקס של בואינג | צילום: Sergio Rojo, שאטרסטוק

בואינג פרסמה הודעה על כך שהיא מקרקעת שוב את צי מטוסי המקס מתוצרתה, זאת לאחר שהתגלתה תקלה פוטנציאלית במערכת החשמל, שהתגלתה במטוסי 737 MAX בקו הייצור. החברה הודיעה כי היא עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם ה-FAA על פתרון הבעיה.

לטענת בואינג, התקלה החדשה, בה ייתכן שרכיב במערכת החשמל אינו מחובר כהלכה, אינה קשורה למערכת בקרת הטיסה, שגרמה לתאונות הקטלניות ולקרקוע כל מטוסי ה-MAX במשך תקופה ארוכה.

בואינג מסרה כי חברות תעופה צריכות לוודא "כי קיים נתיב הארקה מספק עבור רכיב במערכת החשמלית" המותקנת בכמה ממטוסי מקס. ההודעה באה חודשים ספורים לאחר שחברות תעופה החזירו לשימוש מטוסים מדגם זה, אשר היו מקורקעים במשך קרוב לשנתיים בעקבות שני מקרי התרסקות קטלניים שבהם נהרגו כמעט 350 בני אדם.

בעקבות ההודעה של בואינג על התקלה החדשה של 737 MAX, חברות התעופה האמריקניות, יונייטד איירליינס, אמריקן איירליינס, סאות’ווסט איירליינס ואלסקה איירליינס, כבר הוציאו משירות 67 מטוסים, כשליש מכל מטוסי ה-MAX המופעלים בימים אלה ברחבי העולם.

כאמור, מטוסי ה-MAX חזרו לטוס בהדרגה מאז דצמבר 2020, לאחר שהרגולטורים בארגונים האמריקאים, האירופים, הקנדים והברזילאים, אישרו מחדש את הפעלת המטוסים בעקבות השינויים, שביצעה בואינג במערכת בקרת הטיסה האוטומטית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים