שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בוטלו הביקורים בבתי הכלא עד לסוף החודש
הצלב האדום הודיע
העימותים בבתי הכלא הגיעו בעקבות הכוונה לשבץ מחדש את אסירי הג'יהאד בקציעות, שסרבו בכוח ובאלימות. הנהגת האסירים איימה כי "אש תוצת בכל אף שאליו ינסו להעביר"
חלון של כלא | צילום: daguimagery, שאטרסטוק

על פי דיווחים פלסטיניים, הצלב האדום הודיע למשפחות האסירים הפלסטינים על ביטול ביקורים עד לסוף החודש בשל האירועים בבתי הכלא. אתמול הציתו אסירי הג'יהאד האיסלאמי שורת תאים בכלא קציעות והעלו באש חפצים שונים. מאוחר יותר גם הכלואים ברמון הציתו שני תאים באגפים שונים כאות מחאה. צוותים של יחידת ההתערבות "מצדה" הוקפצו והשתלטו על האסירים שהתפרעו. כל האסירים באגף פונו והושגה שליטה על האש. עד כה הועברו כ-300 מתוך 400 אסירים של הג'יהאד האיסלמי לאגפים אחרים בכלא והם משובצים מחדש כך שאין יותר מאסיר ג'יהאד אחד בתא.

העימותים בבתי הכלא הגיעו בעקבות הכוונה להעביר ולשבץ מחדש את אסירי הג'יהאד בקציעות, שהגיבו בהתקוממות וסרבו בכוח ובאלימות. הנהגת האסירים איימה כי "אש תוצת בכל אגף שבו ינסה שב"ס להכניס אסירים חדשים". גם אגודת האסירים והמשוחררים פרסמה הצהרה ברקע העימותים, ובה הדגישה כי "העימות בין האסירים לבין הנהלת הכלא נכנס לשלב מסוכן מאוד והולכים לקראת הסלמה גדולה מאוד".

בהודעת שירות בתי הסוהר נמסר: מיד לאחר היוודע דבר בריחתם של האסירים הנחתה נציבת בתי הסוהר על ניוד כלל האסירים באגף ופיזורם בין בתי הסוהר הביטחוניים במחוזות מרכז ודרום. על פי החלטת הנציבה האסירים לא ישובו למחוז הצפוני בשב"ס.

כמו כן, החליטה הנציבה על עיבוי מעגלי האבטחה, מבצע חיפושים ברמת פינוי תאים ואגפים, תגבור אגפים בסוהרים, שבירת שגרה ונעילת תאי האסירים הביטחוניים במהלך היום כולו ומבצע הניודים שמטרתו פיזור מוקדי הכח, והפרדת כלל אסירי הג'יהאד האסלאמי המוחזקים בשב"ס, עד כה פוזרו כ-300 אסירי ג'יהאד.

עוד הנחתה הנציבה על מתן קשב ומענה לצרכים בכלל מתקני הכליאה שמנהל השב"ס.

במהלך יישום התכנית נתקלו סוהרי שב"ס במספר הפרות סדר והצתות אשר טופלו מיידית תוך השגת שליטה מיידית על האירועים.

עם צאת החג פרסמה נציבת בתי הסוהר אגרת לסוהרות והסוהרים המתייחסת לאירוע הבריחה בגלבוע ולהשלכותיו. לצד ההכרה בכובד משקל האירוע מחזקת הנציבה את רוחם של סוהרי הארגון המשרתים את המדינה במקצועיות ומתוך תחושת שליחות והבנה כי הארגון נמצא בשגרת חירום.

שב"ס ימשיך לפעול בנחישות לסיום המשימה ולממש את ריבונותו במתקני הכליאה כולם. עד כאן לשון ההודעה.

לאור האירועים, ראש הממשלה נפתלי בנט ערך הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר לב , הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, נציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי, ראש המל"ל ובכירים נוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים