שיתוף
תגובות
חדשות » בזמן שלפיד תוקף את רוסיה במילים קשות- בנט שומר על עמימות
המתווך נשאר ניטרלי
למרות הגינוי התקיף של שר החוץ יאיר לפיד, ראש הממשלה בנט זהיר יותר ובחר להתחמק מלהאשים במפורש את רוסיה בביצוע פשעי מלחמה.
לפיד ובנט | צילום: ויקיפדיה

שר החוץ ורה"מ החליפי יאיר לפיד האשים היום (שלישי) במפורש את רוסיה בביצוע פשעי מלחמה נגד אוכלוסייה אזרחית ללא אמצעי הגנה באוקראינה. במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט המשיך לשמור על רטוריקה נטרלית יחסית.
דבריו של לפיד, שנאמרו בהצהרה משותפת עם שרי החוץ של יוון וקפריסין באתונה, מהווים עליית מדרגה בהתבטאויות של בכירים בממשלת ישראל כלפי רוסיה. שלשום לפיד דיבר בכלליות על פשעי מלחמה בבוצ'ה, אך לא האשים במפורש את רוסיה.

לדברי לפיד- "יש מלחמה באירופה. שוב מדינה גדולה וחזקה פולשת בלי שום הצדקה לשטחה של מדינה קטנה וחלשה יותר. שוב נספגת האדמה בדמם של חפים מפשע. התמונות והעדויות שמגיעות מאוקראינה מחרידות. הכוחות הרוסים ביצעו פשעי מלחמה נגד אוכלוסייה אזרחית חסרת מגן. אני מגנה בצורה נחרצת את פשעי המלחמה האלה".

"אלא שיש גם נקודת אור בתוך החשיכה – העולם אינו שותק. העולם אינו ציני ואינו מוגבל רק באינטרסים ובתועלת כלכלית. קואליציה נדירה בהיקפה ובעוצמתה התגייסה כדי לסייע לאוקראינה ולעמוד לצדה", אמר לפיד.

בנט לעומת זאת גינה, אך לא הזכיר את המילים 'רוסיה' ו 'טבח'. "אנחנו מזועזעים מהמראות בבוצ'ה, מראות נוראיים ואנחנו מגנים אותם בכל תוקף. התמונות קשות ביותר. הסבל של אזרחי אוקראינה הוא עצום ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לסייע" אמר רה"מ

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים