שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "ביבי הלך לנו על הראש בשביל סמוטריץ'"
זעם ביהדות התורה
ליצמן: "נתניהו היה צריך לעזור לו, אבל לא על חשבוננו" • מקלב: "התרעומת כלפיו מצטברת" • כשהיו"ר גפני ניתק אתמול לנתניהו את הטלפון אמר: "אני עצבני עכשיו"
בנימין נתניהו ומשה גפני | צילום: דני שם טוב - דוברות הכנסת

יו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן הביע זעם על ראש הממשלה בנימין נתניהו שפעל לעודד הצבעה חרדית למפלגת הציונות הדתית: "קיבלנו שבעה מנדטים בינתיים, זה לא מה שרצינו וציפינו, סמוטריץ' לקח לנו מנדט. נתניהו היה צריך לעזור לו, אבל לא על חשבוננו – אמרתי את זה לראש הממשלה לפני הבחירות. אני לא מרוצה מהתוצאות", אמר ליצמן ל'ישראל היום'.

סגן השר אורי מקלב מדגל התורה אמר ל'ווינט' כי יש "תרעומת" על ראש הממשלה, ש"עשה דבר שלא יעשה ושלא קרה אף פעם, ולמעשה העצים ביקורת לא מוצדקת שאיתה התמודדנו מול הבוחרים שלנו". לדבריו, "נקלענו למערכת בחירות לא פשוטה".

"עוד לפני כן ביבי פנה אלינו וביקש שלא נגיב לקמפיין של סמוטריץ' בציבור החרדי", סיפר מקלב. "הציונות הדתית השקיעה כסף בתעמולה אצל הבוחרים שלנו כמו שאנחנו לא הוצאנו בכל הבחירות האלה, ואז מצפים מאיתנו לשתוק? נתנו לו תשובות ברורות שזה לא מקובל כי אצלנו ההצבעה היא לא רק העדפה פוליטית אלא הזדהות ועניין עקרוני. אנחנו לא יכולים להשלים עם מצב שבו מנסים לגרום לנו להזדהות עם ציבור אחר".

חלפו כמה ימים, וביהדות התורה גילו שנתניהו לא רק שלא הבין את המסר – אלא "בא אלינו לתוך הבית, לכלי התקשורת אצלנו, וניסה לשכנע שהמצב של המפלגות החרדיות מצוין", כלשונו של מקלב. "הוא הלך לנו על הראש, נכנס לבריכה שלנו עם קשית והתחיל לשאוב מים בשביל מישהו אחר ולהשפריץ לכל הצדדים".

סגן השר אמר כי מדובר ב"משבר במערכת היחסים עם נתניהו", וכי "אלה דברים שלא נמחקים אלא משאירים רישום לטווח ארוך". לדבריו, "זה בהחלט ציון דרך והתרעמות מצטברת, אבל לא מתגרשים בגלל דבר כזה".

ביהדות התורה לא הסתירו את הזעם כבר בליל המדגמים, כשאחד מהם חזה למפלגה שישה מנדטים בלבד, התרוצץ היו"ר משה גפני נסער במטה הבחירות המרכזי בבני ברק, וניתק את הטלפון לנתניהו שביקש לשוחח איתו. למקורביו אמר: "אני עצבני עכשיו. אם אדבר איתו במצב הזה – זה לא ייגמר טוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים