שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » ביג וצים יפתחו מתחמי סחר – בניגוד להנחיות
מרד העסקים
קבוצת ביג וצים הודיעו כי יאפשרו לפתוח מחר את החנויות בשטחם ויחלו לגבות דמי שכירות מלאים – בניגוד להנחיות הממשלה שלא לאפשר את פתיחת חנויות הרחוב
אחד ממתחמי הקניות 'ביג' | צילום: קבוצת 'ביג'

קבוצת ביג וצים החליטו לפתוח מחר את מרכזי הקניות הפתוחים שבבעלותם, למרות הנחיות הממשלה. בעוד ביג הודיעה כי תפתח רק בערים ירוקות, מהודעת צים עולה כי היא תפתח את מתחמי הסחר שלה גם בערים אדומות כמו בית שאן, ירכא ונתיבות.

הפתיחה תתבצע כאמור בניגוד להנחיות, לאחר שכידוע על פי החלטת הקבינט רשתות המסחר עדיין לא נכללות בשלב ההקלות הנוכחי, ואינן מורשות לפתוח עם חנויות הרחוב שקיבלו את האור הירוק לפתיחה בשבוע הבא.

מנכ"ל קבוצת ביג, חי גאליס, פנה לרשתות ולבעלי החנויות במכתב, לפיו הקבוצה תגבה שכר דירה ודמי ניהול במלואם, כדי להביאם לפתוח את החנויות. משמעות הדבר: קנסות של אלפי שקלים לכל מי שייפתח בניגוד להנחיות.

"מבחינתנו החל מ-2 בנובמבר נאפשר פתיחת חנויות במרכזי ביג באוויר הפתוח בלבד, בערים ירוקות ונדרוש לשלם שכר דירה ודמי ניהול במלואם!", כתב גאליס למנהלי הרשתות. "היכולת לפתוח את העסקים בידכם, מעכשיו גם התוצאות עוברות לכתפיכם, שאו והצליחו".

גאליס הוסיף וכתב: "גם כשרובכם קיבל תמיכה ופיצוי בדמות חל"תים ותשלומים להחזרת העובדים שהוצאתם לחל"ת, אנחנו שלא הוצאנו אף עובד ביג לחל"ת וויתרנו על מלוא דמי השכירות והניהול, לא קיבלנו ולו שקל בודד על תקופה זו, לא מהמדינה ולא מכם, במהלך התקופה שבין הסגרים, במהלך חודש יולי, שוב נרתמנו ונשאנו את נטל ירידת הפדיונות בקניונים הסגורים ונתנו לכם השוכרים קרקע מוצקה להלך עליה בימים קשים אלו. כאשר גם בסגר השני, שוב נכנסנו מתחת לאלונקה והובלנו את מהלכי ההקלות במהלך המחצית השניה של ספטמבר וכל חודש אוקטובר ושוב לבד לגמרי, אין חלוקת נטל ואין אפילו שקל מממשלת ישראל".

בקבוצת עזריאלי וקניון הזהב הודיעו כי יעניקו לשוכרים הנחה של 60% בשכר הדירה בעבור חודש ספטמבר, אולם המשיכו לגבות דמי ניהול מלאים. קניון שבעת הכוכבים, שבבעלות הכשרת הישוב, העניק הנחה של 30% מדמי השכירות לחודש ספטמבר ולחודש אוקטובר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים