שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » ביטול ההנחה ברב קו יעלה את המחיר ב-25%
"צעד שגוי"
"אם הכוונה היא תיקון עיוות בתעריפים, אנו מבקשים להתאים את המחיר ביישומי התשלום למחיר בערך הצבור ולא להיפך" כתבו במכתב לשרים עמותת 'תחבורה בדרך שלנו'
הטענת רב קו, ערך צבור | צילום: Vegas_il, שאטרסטוק

בעקבות החלטת שרי האוצר והתחבורה לבטל את הנחת הערך הצבור בתחבורה הציבורית, כחלק מחוק ההסדרים, בעמותת 'תחבורה בדרך שלנו' פנו במכתב שנשלח היום לשרים, בבקשה לבטל את הסעיף האמור ולהוציאו מחוק ההסדרים.

לדבריו של מקס מורוגובסקי, יו"ר הועד המנהל בעמותה: "מדובר בצעד שגוי, שיפגע במשתמשי התחבורה הציבורית ויפעל כנגד כוונת הממשלה לצמצום העומס בכבישים ויצירת חלופות תחבורתיות".

"הנחת הערך הצבור מחליפה את הכרטיסיות ההיסטוריות ובכך אינה מגלמת הנחה חדשה, אלא הסדר שנועד לעודד שימוש בתחבורה הציבורית".

"לפי בדיקתנו, בתקופת הקורונה, עובדים רבים משתמשים בערך הצבור מאחר והם אינם עובדים באופן מלא ממקום העבודה ואינם זקוקים לכרטיס חודשי, שמחירו גבוה יותר".

"המחיר ביישומי התשלום גבוהים גם כך ב-25% והציפייה שמשתמשים שבויים, ביניהם גימלאים ואוכלוסיה חרדית, שהאוריינות הדיגיטלית שלהם נמוכה יותר, ישתמשו ביישומים במקום הערך הצבור אינה מתיישבת עם המציאות, בלשון המעטה".

"אם הכוונה היא תיקון עיוות בתעריפים, אנו מבקשים להתאים את המחיר ביישומי התשלום למחיר בערך הצבור ולא להיפך. הבחירה ב'חיסכון' תקציבי, כביכול, על ידי פגיעה כספית חדה ומיידית במשתמשי התחבורה הציבורית, רבים מאוכלוסיות הזקוקות לסיוע, אינה מתיישבת עם עידוד השימוש בתחבורה הציבורית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים