שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ביטול המשלחות לפולין – ללא אישור הרמטכ"ל
מבוכה בצה"ל
לאחר החשיפה אתמול על העתקת המשלחות לליטא, מתברר כי ההחלטה לא אושרה כנדרש ולא הובאה לאישור שר הביטחון. ביקורת בצה"ל: "ההחלטה הזויה"
אושוויץ בירקנאו | צילום: BONDART PHOTOGRAPHY, שאטרסטוק

צה"ל ביטל את המשלחות לפולין והעתיק אותן לליטא, מבלי שניתן לכך אישור מהרמטכ"ל ומשר הביטחון. ביטול המשלחות לפולין נחשף אתמול ב"ישראל היום". ההחלטה התקבלה בצה"ל בגלל קשיי תיאום עם הפולנים, ובעקבות המתיחות הדיפלומטית ששוררת מול פולין סביב מדיניות ממשלתה בנושא השואה.

במקום זאת, הוחלט בצה"ל להעביר מעתה את המשלחות לליטא, ובשבוע שעבר אף ביקרה במדינה קבוצת מדריכים מיד ושם, במטרה להכין את הגעתן בקרוב של המשלחות הצבאיות הראשונות.

עוד בנושא:

אולם כעת מתברר כי ההחלטה כלל לא אושרה כנדרש. מי שהוביל אותה היה קצין חינוך ראשי, תא"ל אופיר לויוס, שקיבל לכך את אישורם של ראש אכ"א ושל סגן הרמטכ"ל. הרמטכ"ל אביב כוכבי כלל לא דן בנושא, וממילא לא אישר אותו, ובהמשך לכך גם לא הובאה ההחלטה בפני שר הביטחון, בני גנץ.

בצה"ל שררה אתמול מבוכה רבה בעקבות הפרסום, משהתברר כי ההחלטה לא התקבלה כנדרש. גורמים בכירים מתחו ביקורת על ההחלטה, והיו שהגדירו אותה "הזויה". אחד הגורמים אמר כי "השואה התרחשה בפולין, ולא בשום מקום אחר. ואם אי אפשר לנסוע לפולין, אפשר לשבת בארץ וללמוד על השואה. לא צריך לבזבז כסף על סתם נסיעות שערכן לא ברור".

המשלחות יוצאות לפולין זה כשני עשורים, תחת השם "עדים במדים", כדי להעמיק את הלימוד של אירועי השואה. מדובר במיזם שנועד לחשוף את קציני צה"ל לשואה, וכן לתרבות היהודית העשירה שהיתה בפולין במאות השנים שקדמו לה. במהלך השנים השתפו בפרויקט עשרות אלפי קציני קבע, אנשי מילואים, חניכי קורסים ואזרחים עובדי צה"ל, והוא הועתק גם לארגונים ביטחוניים אחרים – משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, שב"כ ועוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים