שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן אישר לקדם את מכירת ה-F35 לאמירויות
דיווח
הנשיא האמריקאי החליט להמשיך בהסכם שנחתם אחרי הנורמליזציה בין ישראל לאמירויות וכוללת גם מל"טים מתקדמים • מחלקת המדינה: "נבחן את העסקה תוך כדי קידומה"
תגיות:
מטוסי F35 | צילום: bekirevren, שאטרסטוק

ממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע לקונגרס כי הוא ממשיך במכירת הנשק בשווי 23 מיליארד דולרים לאיחוד האמירויות, כולל מטוסי F-35 מתקדמים, מזל"טים חמושים וציוד אחר, כך אמרו הלילה (רביעי) עוזרי הקונגרס לסוכנות הידיעות רויטרס.

דובר במחלקת המדינה האמריקאית אמר כי למרות שהממשל יקדם את המכירות שהוסכמו, הן יישארו תחת פיקוח. "המחלקה תמשיך לבחון את הפרטים ולשוחח עם בכירים באמירויות", מסר. הוא הוסיף כי הממשל "מצפה לדיאלוג טוב ומתמשך עם איחוד האמירויות" וציין כי ארה"ב תמשיך לפעול כדי שכל הנשק שמיוצר בה "ישומש באופן שמכבד זכויות אדם ועומד באופן מלא בחוקים הבינלאומיים".

אישור מכירת הנשק לאמירויות בחודש נובמבר האחרון נבע מהחתימה על הסכמי אברהם, הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לבין איחוד האמירויות, כך לפי הודעת הממשל לקונגרס בימי הנשיא טראמפ. מייק פומפאו, מזכיר המדינה בארה"ב בממשל הקודם, הודיע בנובמבר האחרון כי ארה"ב אישרה "מכירת יכולות הגנה מתקדמות לאיחוד האמירויות", בשווי של 23.37 מיליארד דולר. עסקת הנשק בין המדינות כוללת עד 50 מטוסי F-35, עד 18 כלי טיס בלתי מאוישים מסוג MQ-9B וזאת בנוסף לטילי אוויר-אוויר וטילי אוויר-קרקע.

בישראל גררה העסקה ביקורת על פגיעה בעליונות האווירית של צה"ל, ועוררה מחלוקת בממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי לא נתן את האישור במהלך השיחות שהובילו להסכם, בעוד שר הביטחון בני גנץ אמר כי הוא הסתיר את המשא ומתן בנושא. בהמשך, אמר ראש הממשלה כי ההסכמה ניתנה ללא קשר לנורמליזציה עם האמירויות.

כזכור, עסקת מטוסי ה-F-35 עם איחוד האמירויות נחתמה עם יציאתו של טראמפ מהבית הלבן. איחוד האמירויות ניצלה את השעות האחרונות של כהונתו של טראמפ, שממשלו קידם את העסקה, מתוך חשש שממשל ביידן יסרב לאשרה. העסקה זכתה לביקורת מצד חוגים שונים, שבהם כאלו שטענו כי היא עלולה לפגוע בעליונות הטכנולוגית של ישראל באזור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים