שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן בשיחה ראשונה עם יורש העצר האמירתי
תומך בנורמליזציה
נשיא ארה"ב הדגיש בשיחה עם מוחמד בן זאיד את החשיבות האסטרטגית של יחסי איחוד האמירויות וישראל. לפי ההודעה, בשיחה דנו השניים גם ב"איומים שנשקפים מאיראן"
ג'ו ביידן | צילום: YASAMIN JAFARI TEHRANI, שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח אמש (שלישי) עם יורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד בשיחת טלפון ראשונה בין השניים מאז נכנס ביידן לתפקידו ב-20 בינואר האחרון. הנשיא הדגיש בפניו את החשיבות האסטרטגית של הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות. לפי הודעת הבית הלבן בנושא, "הנשיא הביע בפני בן זאיד את תמיכתו המלאה בחיזוק ובהרחבת ההסכמים הללו".

בהודעת הבית הלבן נכתב גם כי ביידן ובן זאיד שוחחו על שיתוף הפעולה בין ארה"ב לאמירויות במגוון נושאים, מאקלים ועד הגנה וביטחון. "השניים דנו באתגרים אזוריים ועולמיים, כולל אפגניסטן, האיום הגרעיני והאזורי שנשקף מאיראן והשאיפה המשותפת לרגיעה ולשלום במזרח התיכון", נמסר בהודעה.

כזכור, ההסכם בין ישראל לאמירויות היה הראשון מבין ארבעה שאליהם הגיעה ישראל באמצעות תיווך של הממשל האמריקי הקודם של הנשיא דונלד טראמפ. אחריו הגיעו גם הסכמים עם בחריין, סודן ומרוקו.

ביידן, שאמנם הביע תמיכה בהסכמים האלה, הקפיא מיד עם תחילת כהונתו את הסכם העברת הנשק המתקדם מארה"ב לאמירויות, שנכלל בהסכן בכולל. עם זאת, לפני כשלושה שבועות הודיע ביידן לקונגרס שהחליט להמשיך בהליך מכירת הנשק, שכולל בין היתר מטוסי F-35, מל"טים מתקדמים וציוד נוסף בהיקף של כ-23 מיליארד דולר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים