שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » ביידן יכפיל את המס משוק ההון על העשירים
לקראת תנודות רציניות?
הנשיא ביידן, מציע להעלות ל-39.6% את המס על רווחי הון, בנוסף יוטל המס של 'אובמה- קר' מה שיביא את שיעור המס ל43.4%, ובמדינות מסוימות אף ל-56.7%
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: lev radin, שאטרסטוק

לקראת תנודות רציניות בשוק ההון? נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מציע להעלות ל-39.6% את המס על רווחי הון למי שמרוויח לפחות מיליון דולר בשנה – כמעט כפול מאחוז מס רווח ההון הנוכחי, שעומד על 20%. כך לפי דיווח מהיום (ה') בסוכנות הידיעות בלומברג,

הגדלת המס תהיה בנוסף למס 'אובמה – קר' על רווחי השקעות בשיעור של 3.8%, שממן את תוכנית ביטוחי הבריאות שכונן בזמנו הנשיא ברק אובמה, כך שהשיעור הכולל עשוי להגיע ל-43.4%. בעקבות זאת החלו ירידות בוול סטריט.

על הנייר, המס מכוון כביכול ל'עשירים' (אלו שמרוויחים יותר ממיליון דולר בשנה משוק ההון), אך בצורה עקיפה זה עלול לפגוע בכולם מאחר והמהלך עלול להשפיע בצורה חזקה על שוק ההון, וכידוע שיורד גשם, כולם נרטבים.

הדמוקרטים סבורים כי שיעור המס הנוכחי על רווחי הון מסייע בעיקר לעשירים שמשיגים את כספם דרך השקעות, והדבר גורם לכך שהם משלמים מס הכנסה נמוך יחסית בהשוואה לאנשים שהם מעסיקים. מנגד, הרפובליקנים טוענים כי השיעור הנוכחי מעודד חיסכון ומקדם צמיחה כלכלית עתידית.

מהבית הלבן וממשרד האוצר האמריקאי עדיין לא התייחסו באופן רשמי לידיעה. וככל הנראה הנשיא ביידן אמור לפרסם את ההצעה בשבוע הבא כחלק מתוכניתו להעלות מסים כדי לממן את ההוצאות המתוכננות במסגרת "תוכנית המשפחות האמריקאיות"

בתוך כך, השבוע פורסם כי נציגי המפלגה הדמוקרטית בסנאט יבקשו, ככל הנראה, להעלות את מס החברות ל-25% בלבד – פחות מהשיעור שבו מעוניין הנשיא ביידן – 28%. לדברי ביידן, המס יעזור לממן את תוכנית התשתיות בהיקף 2 טריליון הדולרים שהגה. מס החברות הנוכחי עומד על 21%.


הנשיא ביידן חזר על קריאתו להעלאת שיעור המס ל-28% בדברים שאמר החודש בעת הצגת תוכניתו, שלדבריו "תחזיר את ארה"ב למסלול". הנשיא טראמפ הוריד את מס החברות מ-35% ל-21% ב-2017. "אני לא מנסה להעניש מישהו, אבל לעזאזל, אולי זה בגלל שאני מגיע משכונת מעמד בינוני, נמאס לי מהניצול של האנשים מהשורה", אמר ביידן.

יש לציין כי במדינות בארה"ב בהן כבר קיימים שיעורי מס גבוהים, המס על רווחי הון אף עשוי להגיע ליותר מ-50%. בניו יורק, לדוגמה, השיעור המשולב בין המסים המדינתיים והפדרליים יכול להגיע אף ל-52.22%, ובקליפורניה – 56.7%. אם תתקבל ההצעה, כך טוענים הגורמים המצוטטים בדיווח, שיעור המס על רווחי הון יעלה על השיעורים הגבוהים ביותר הנהוגים היום לתשלום מס הכנסה. יהיה בכך משום תקדים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים