שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ביידן ימנה שליח מיוחד לקידום הנורמליזציה
אשכנזי מעריך
שר החוץ היוצא חשף בשיחה עם עיתונאים כי הוא נמצא בקשר מתמיד עם 7 שרי חוץ ממדינות ערביות. בכירים בממשל אמרו שיפעלו בעניין לאחר שתוקם ממשלה
תגיות:
גבי אשכנזי | צילום: משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי אמר היום (שלישי) בתדרוך כתבים לסיכום כהונתו, כי להערכתו הממשל האמריקאי צפוי למנות מישהו שיהיה אחראי רק על נושא הנורמליזיציה בין ישראל למדינות ערב, וכי היה שיח עם האמריקאים על מדינות פוטנציאליות שיכולים לחתום איתם גם כן על הסכמים.

אשכנזי אמר שבכירים בממשל ביידן אמרו לו כי הם יפעלו בעניין לאחר שתוקם בישראל ממשלה חדשה. "יש מדינות נוספות שאיתן אפשר לקדם נורמליזציה אבל בשביל זה צריך את האמריקנים", אמר אשכנזי. אשכנזי חשף כי הוא נמצא בקשר מתמיד עם 7 שרי חוץ ממדינות ערביות.

"אני אופטימי מאוד, כי גם אחרי המבצע בעזה היחסים עם מדינות ערב עמדו במבחן", אמר אשכנזי. הוא ציין ששני האתגרים המרכזיים בתהליך הנורמליזציה יהיו תערוכת האקספו בדובאי בחודש אוקטובר, בה תשתתף ישראל באופן נרחב וישראלים רבים צפויים להגיע לאירוע, וכן שדרוג היחסים עם מרוקו והפיכת משרדי האינטרסים בתל אביב וברבאט לשגרירויות לכל דבר.

אשכנזי הוסיף כי ישראל וירדן צפויים לחתום על הסכם שיאפשר לירדן לייצא מוצרים לרשות הפלסטינית, וגם לייצא מוצרי חקלאות לישראל ואמר כי ההסכם היה אמור להיחתם כבר – אך נדחה בעקבות אילוצי לו"ז במהלך מבצע שומר החומות.

הישג אחר שהתגאה בו אשכנזי הוא צמצום ההחלטות נגד ישראל באו"ם ועלייה במספר המדינות המתנגדות להחלטות נגד ישראל. אשכנזי הביע תקווה שגם לפיד ימשיך במדיניות זו, שמהווה לדבריו "רמזור מדיני". המשמעות היא שהיחסים הבילטרליים צריכים לבוא לידי ביטוי – ובישראל מצפים ציפייה שאותן מדינות שנמצאות בקשרי מסחר יבואו לעזרת ישראל.

בתוך כך, היום אירח משרד החוץ מפגש בין משרדי בנושא המאבק באנטישמיות. המפגש הינו יוזמה משותפת של משרד החוץ ומשרד התפוצות, בשיתוף המשרד לנושאים אסטרטגיים, משרד המשפטים והסוכנות היהודית.

המפגש, שהובל ע"י ר' מערך דיפלומטיה ציבורית במשרד החוץ, מר נועם כץ, עסק בהידוק התיאום והסנכרון בין הגורמים השונים במערכת לאור העלייה המדאיגה בהיקף ובחומרת אירועים אנטישמיים ברחבי העולם במהלך ולאחר מבצע "שומר החומות".

במהלך המפגש הוחלט על כינוס הפורום הגלובאלי למאבק באנטישמיות ביולי השנה, וסוכם על הכנת תוכנית פעולה מתואמת להגברת השת"פ עם ממשלות זרות וארגונים בינ"ל. התכנית תכלול פעולות למאבק באנטישמיות ברשתות חברתיות.

ממשרד החוץ נמסר כי "משרד החוץ בהובלת שר החוץ גבי אשכנזי מייחס חשיבות עליונה למאבק באנטישמיות ולשימור זכרון השואה. המשרד מקיים כנסים בינ"ל ומוביל דיאלוגים והתייעצויות עם מדינות מרכזיות באירופה, כמו גם האיחוד האירופי, לקידום שת"פ בתחום זה. בנוסף ממשיך משרד החוץ לפעול מול מדינות שונות לאימוץ הגדרת האנטישמיות של IHRA".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים