שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ביידן לנתניהו: "תומך בהפסקת אש"
לחץ מדיני
בבית הלבן מסרו כי "ארה"ב עושה הכל כדי לצמצם את המתיחות והפעילות הצבאית". רה"מ השיב: "נחוש להשלים את מטרת המבצע להשיב את הביטחון"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה״ב ג׳ו ביידן | צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הלילה (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפעם השלישית מאז החל מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה. ביידן הדגיש בפני נתניהו כי הוא תומך בהפסקת אש בעזה ודן עם נתניהו במגעים עם מצרים בעניין זה. נתניהו אמר לנשיא ש"הוא נחוש להשלים את מטרת המבצע להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל".

בהודעת הבית הלבן נכתב כי "נשיא ארה"ב ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו. הנשיא הביע את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה נגד ירי הרקטות מרצועת עזה. ביידן קרא לישראל לעשות כל מאמץ כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. שני המנהיגים שוחחו על פעולותיה הצבאיות של הצבא הישראלי נגד חמאס וארגוני טרור אחרים בעזה. הנשיא הביע את תמיכתו בהפסקת אש ודן עם מצרים ומדינות אחרות בקידום הנושא".

בהודעה שיצאה נמסרה גם התייחסות לאירועים האלימים שהתרחשו בערים רבות, ובהן ירושלים, ברחבי הארץ בימים האחרונים ונמסר כי "הנשיא בירך על המאמצים לטפל באלימות בין קהילתית ולהביא רוגע לירושלים. הוא עודד את ישראל לעשות כל מאמץ כדי להגן על אזרחים חפים מפשע". נתניהו וביידן סיכמו שהם וצוותיהם יישארו בקשר הדוק.

בהודעה הישראלית נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן. רה״מ נתניהו הביע הערכה על תמיכתו העקבית של הנשיא בזכות של ישראל להגן על עצמה, ואמר לנשיא שהוא נחוש להשלים את מטרת המבצע להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל".

ב-CNN דווח מפי גורם בכיר בממשל ביידן כי על אף תמיכתו בקידום הפסקת אש, הוא אינו צפוי לדרוש את סיום סבב הלחימה. על פי דיווח ברשת 'אל ערביה', מצרים ביקשה מישראל שלא להגביר את התקיפות ברצועת עזה. זאת, במקביל להודעת מנהיג חמאס, איסמעיל הניה, על כך שהוא מוכן לרגיעה, אם ישראל תתחייב לכך.

לפי הדיווח, ישראל שואפת לשתק את היכולות הצבאיות של חמאס כדי להגיע למו"מ להפסקת אש מעמדה טובה יותר. מעבר לכך, לפי הדיווח, משפחות הבכירים כבר עזבו לקהיר. בה בעת, משלחת מצרית צפויה להגיע לתל אביב כדי לקדם את הפסקת האש בין הצדדים.

גורם בכיר בישראל שצוטט ב'חדשות 12' הבהיר: "חמאס עשה שרשרת של טעויות שהפכו אותו חשוף יותר". לכן לדברי אותו גורם בשלב זה ישראל לא מעוניינת בהפסקת אש. "כל האופציות על השולחן. היעד הוא לפגוע משמעותית בתשתיות חמאס -ואנחנו נשקול אם ומתי היעדים הושגו".

בכיר ישראלי שצוטט ב'ווינט' אמר אמש כי המבצע צפוי להימשך עוד כמה ימים. "לא תהיה הפסקת אש עד יום חמישי", הוא מסר. לדבריו, "יש עדיין גיבוי בינלאומי להמשך לחימה של עוד מספר ימים, אולם הלחץ מתחיל. יש לחץ גובר על ביידן מצד הפרוגרסיביים במפלגה הדמוקרטית שדורשים ממנו לתבוע מישראל הפסקת אש מיידית. עד לרגע זה ביידן נמנע מלדרוש זאת, ומפנה את הדרישה לחמאס, אבל לא לעולם חוסן. דיונים מתקיימים בישראל בנוגע לאסטרטגיית היציאה".

אמש אמר מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן כי ישראל לא הציגה שום הוכחות לכך שחמאס פעל ממגדל התקשורת שתקפה ברצועת עזה ביום שבת האחרון. בלינקן אמר כי הוא ביקש מישראל הצדקות למיטוט רב-הקומות, שלטענת צה"ל שימש את הארגון כמטה מודיעין. במבנה פעלו כלי תקשורת זרים, בראשם סוכנות הידיעות אי-פי ורשת אל-ג'זירה.

בלינקן שוחח אמש עם שר החוץ הירדני א-ספאדי על ההסלמה. השניים הגיעו להחלטה שיש ללחוץ על שני הצדדים הלוחמים להגיע לרגיעה. במקביל, שוחח בלינקן עם שר החוץ של איחוד האמירויות על הסוגיה והשניים דנו בדרכים אפשריות להרגעת הרוחות.

כמו כן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב סאליבן שוחח עם עמיתו הישראלי ועם בכירים בממשלת מצרים בנוגע לניסיונות התיווך בין ישראל וחמאס. "ארה"ב עובדת בצורה אינטנסיבית אך שקטה בכל הדרכים הדיפלומטיות העומדות בפניה והיא תמשיך לפעול כך עד לרגיעת הרוחות בישראל ועזה", כתב היועץ הבכיר בטוויטר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים