שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן מוביל – טראמפ דורש לעצור ספירת הקולות
קרב משפטי
טראמפ הגיש בקשה לעצור את ספירת הקולות ולבחון טענות לזיופים ב- 3 מדינות • ביידן: "אני לא מכריז שניצחנו אך אני מאמין שבתום ספירת הקולות כך יתברר"
נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמ | צילום: Evan El-Amin, שאטרסטוק

הסאגה בארצות הברית סביב תוצאות הבחירות רק בראשיתה, שכן גם אם ספירת הקולות בכל המדינות תסתיים לפנינו מאבק משפטי עליו הכריז הנשיא טראמפ, שכבר הגיש אמש בקשות לעצירת ספירת הקולות וספירתם מחדש ב-3 מדינות.

הבקשות לבדיקת פתקי ההצבעה ובחינת המעטפות שהגיעו בדואר לאחר הבחירות, הוגשו בפני ועדות הבחירות במדינות ג׳ורג׳יה, מישיגן ופנסילבניה – שם צמצם ביידן את הפערים שהיו לטובתו של הנשיא המכהן בתחילת ההצבעה.

אתמול קרא טראמפ לעצור את ספירת הקולות במישיגן ובעקבות כך דווח על מפגינים בדטרויט שניסו להיכנס לאולם ספירת הקולות בניסיון לעצור את ההצבעה. "עורכי הדין שלנו ביקשו 'גישה משמעותית', אבל בשביל מה זה טוב? הנזק ליושרת המערכת שלנו ולבחירות כבר נעשה. על זה צריך לדבר", צייץ הנשיא טראמפ כשהוא פונה לתומכיו.

בעקבות טענות מטה טראמפ על זיופים ודרישות להצבעה חוזרת, קרא ביידן לתומכיו להמתין בסבלנות עד להתבררות התמונה המלאה: "אני לא מכריז עדיין שניצחנו אבל אנחנו מקווים שעם תום ספירת כל הקולות יתברר שאכן כבשנו את היעד", אמר.

לגבי פנסילבניה וההכרזה לניצחון של מטה טראמפ אמר ביידן: "אני מרגיש טוב מאוד לגבי פנסילבניה. אנחנו יודעים שההצבעות בדואר לא נספרו ורבות מהן דמוקרטיות".

בתוך כך, במפלגה הרפובליקנית מדווחים על זעם בקרב בכירים במפלגה נגד טראמפ על המאבק המשפטי עליו הכריז אתמול. גורם בבית הלבן אמר לרשת CNN כי בכירים במפלגה מאבדים את סבלנותם לנוכח התנהגות הנשיא. הגורם הוסיף, כי במפלגה דוחים את טענותיו של הנשיא ל"גניבת הבחירות" והוא מאבד את תמיכת המפלגה.

סגניתו המיועדת של ביידן, במידה ואכן ייבחר, קאמלה האריס, צייצה הלילה בחשבון הטוויטר שלה, כי "לא משנה מה טראמפ יגיד, אנחנו חייבים לספור כל אחד מהקולות". היא אף קראה לתומכי המפלגה לתרום כספים למאבק המשפטי שבפתח.

פנסילבניה

כחלק מהניסיון לקבוע עובדות בשטח, הכריז מטה טראמפ אמש על ניצחון בפנסילבניה. יצוין, כי בעוד אתמול עמד הפער בין המעומדים על חצי מיליון קולות לטובתו של טראמפ, הרי שכעת הצטמצם הפער וטראמפ מוביל ביתרון של 5% בלבד. עד עתה נספרו במדינה 84% מהקולות.

על פי דיווח של מכון המחקר אדיסון, כרגע מוביל דונלד טראמפ בפנסילבניה עם 51.9% מהקולות ואילו ג'ו ביידן עם 46.8% מהקולות.

נבאדה

הלילה הודיעה מדינת 'נבאדה' על השעיית ספירת הקולות והשלמתן מחר כאשר התוצאות הרשמיות יוכרזו רק בשעות הערב או הלילה של מחר. יצוין כי מדינת 'נבאדה' הנחשבת לדמוקרטית הפתיעה כאשר הפער בין ביידן לטראמפ הצטמצם ועומד על פער של פחות מ-8,000 קולות לטובת ביידן, בתום ספירת 86% מהקולות.

צפון קורוליינה

לאחר ספירת 95% מהקולות במדינת צפון קרוליינה, נראה כי טראמפ מחזיק ביתרון קל על פני יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן. מנתוני מכון אדיסון עולה כי טראמפ מוביל עם 50.1% מהקולות לעומת ביידן שזכה לתמיכת 48.7% מהמצביעים.

ג'ורג'יה

גם במדינה זו הצטמצם הפער שהיה לטובתו של טראמפ, ועם ספירת 95% מהקלפיות הוא עומד כרגע על פחות מ-40 אלף קולות לטובתו, (0.8 אחוזים בלבד), עם זאת, נותרו עדיין 120,000 קולות שטרם נספרו.

ויסקונסין

יו"ר ועדת הבחירות בוויסקונסין הכריז אמש כי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן הוא המנצח במדינה. בכך עלה מספר האלקטורים שלו ל-248 אלקטורים מול 214 בלבד לטראמפ. כאמור, במטה טראמפ הודיעו כי ידרשו ספירה חוזרת של הקולות.

לפי עדכון מארה"ב של כתבת 'גלובס' טל שניידר, ‏זה מה שהולך בשעות האחרונות עם ספירת הקלפיות שהגיעו במעטפות: בג׳ורג׳יה – הפער בין הצדדים הצטמצם ל-40 אלף (טראמפ מוביל). לפני 24 שעות, הפער היה 372 אלף לטובת טראמפ. בפנסילבניה – הפער בין הצדדים ירד מחצי מיליון (אתמול) לכ-200 אלף קולות. טראמפ עדיין מוביל.

מישיגן

מזכירת המדינה של מישיגן, ג'וסלין בנסון, הגיבה הלילה לתביעה שהגיש טראמפ בדרישה לעצור את ספירת הקולות במדינה והגדירה אותה כ"קלת דעת". לדבריה, כל ההצבעות במישיגן נספרו באופן מדויק ביותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים