שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » אדריכל הסכם הגרעין ימונה לראש ה-CIA
ההסכם יחודש?
נשיא ארצות הברית המיועד הודיע על מינויו של ויליאם ברנס לראש סוכנות הביון • ויליאם שמתמחה בסוגיות רוסיה ומזרח התיכון עשוי להיות דומיננטי מאוד בנושאים אלה
ראש ה-CIA ויליאם ברנס ונשיא ארה״ב ג'ו ביידן | צילום: שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית המיועד, ג'ו ביידן, הודיע היום (שני) כי בחר את תת-מזכיר המדינה לשעבר, הדיפלומט ויליאם ברנס, כמועמדו לראשות סוכנות הביון המרכזית (CIA).

ברנס, ששירת בעשרות השנים האחרונות בשורת תפקידים במחלקת המדינה תחת נשיאים דמוקרטים ורפובליקנים וגם הוביל את ערוץ השיחות החשאי עם איראן בתקופת ממשל אובמה, מונה על רקע רצונו של ביידן להיכנס למשא ומתן חדש עם טהרן, אחרי שהממשל היוצא של דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין ב-2018.

ברנס כיהן כשגריר ארצות הברית לרוסיה בין השנים 2005–2008. הוא דובר רוסית, ערבית וצרפתית, ועוסק הרבה בענייני רוסיה והמזרח התיכון. ניסיונו בענייני רוסיה והמזרח התיכון עשוי להיות בעל משמעות גדולה כשיעמוד בראשות ה-CIA, זאת, לאור הבטחתו של ביידן לבוא בחשבון עם מוסקבה אם ייקבע סופית כי היא אכן עמדה מאחורי מתקפות הסייבר נגד סוכנויות הממשל האמריקאיות בחודשים האחרונים. מתקפה שלפי המודיעין האמריקאי, סביר להניח שמוסקבה עומדת מאחוריה.

ברנס בן ה-64 יחליף את ג'ינה הספל בתפקיד, בכפוף לאישור מינויו על ידי הסנאט. הספל הייתה האישה הראשונה שעמדה בראשות סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, וברנס יהיה ראש ה-CIA הראשון שהרקע שלו דיפלומטי ולא צבאי.

ביידן הודיע על המינוי ובירך את הדיפלומט הוותיק. "ברנס הוא דיפלומט למופת עם ניסיון של עשרות שנים בשמירה על עמנו ועל ארצנו בטוחים בזירה הבינלאומית. הוא בדיוק האדם הנכון לתפקיד זה", אמר ביידן בסרטון שפרסם בפלטפורמות החברתיות. ביידן הבטיח בחודשים האחרונים למנות לתפקידים הבכירים בממשלו אנשים בעלי ניסיון שיהיו ערוכים ומוכנים לפעולה החל מיומם הראשון בתפקיד. בימים אלה הוא פועל להשלים מהר ככל האפשר את איוש הצמרת הביטחונית של ממשלו, אבל טרם ברור אם יספיק לעשות זאת לפני השבעתו לתפקיד, ביום רביעי הבא, לאחר שתהליך העברת המידע בין הממשל היוצא לזה הנכנס, התעכב מאוד בגלל סירובו של נשיא ארה"ב הנוכחי, דונלד טראמפ, להכיר בניצחונו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים